وزیر نفت: عرضه کارتی بنزین فعلا ادامه دارد/ موافق حذف کارت بنزین هستیم

وزیر نفت: عرضه کارتی بنزین فعلا ادامه دارد/ موافق حذف کارت بنزین هستیم

وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون تصمیم جدیدی درباره توقف عرضه کارتی بنزین گرفته نشده است، اعلام کرد: موافق اجرای طرح توقف عرضه کارتی بنزین هستیم.

به گزارش نامه نیوز، بیژن زنگنه درباره آخرین وضعیت توقف عرضه کارتی بنزین، گفت: تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی درباره توقف عرضه کارتی بنزین گرفته نشده است و فعلا عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌ها ادامه دارد.

وزیر نفت با اعلام اینکه موافق توقف عرضه کارتی بنزین هستیم، تصریح کرد: هرگونه تغییر در نحوه عرضه بنزین به طور رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخیرا با تشریح سه عامل تاثیرگذار در حذف و توقف عرضه کارتی بنزین، گفته است: در صورت توقف عرضه کارتی بنزین اما گازوئیل کماکان با کارت در جایگاه‌ها توزیع خواهد شد.

در همین حال، ناصر رئیسی فرد اواسط اسفند ماه با اشاره به محدودیت‌های استفاده از کارت جایگاه‌داران برای خرید بنزین توسط مردم، گفته است: «هر کارت سوخت جایگاه‌داران در طول شبانه‌روز تنها برای انجام ۲۵۰ عملیات سوخت‌گیری طراحی شده است.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صاحبان جایگاه‌های سوخت با بیان اینکه هم‌اکنون به ازای هر نازل در جایگاه‌‌های سوخت، یک کارت نصب شده است، تاکید کرده است: با توجه به محدودیت ۲۵۰ بار سوخت‌گیری در طول شبانه‌روز، پس از انجام این عملیات، عملاً کارت سوخت از چرخه مصرف خارج می‌شود و به دنبال آن نازل جایگاه هم از مدار بهره‌برداری خارج خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با توجه به محدودیت‌های خرید بنزین با استفاده از کارت‌های سوخت جایگاهداران در برخی از جایگاه‌های سوخت، شاهد افزایش مدت زمان سوخت‌گیری و شکل‌گیری صف‌های نسبتاً طولانی هستیم، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی سال و ایام نوروز که پیک مصرف بنزین کشور اتفاق می‌افتد، عملاً مدت زمان سوخت‌گیری خودروها در جایگاه‌ها با افزایش بیشتری همراه شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا