نگرانی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب شد؛

طلا در مسیر سراشیبی

طلا در مسیر سراشیبی

به دنبال ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال، قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش بیشتری روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه گذاران بین المللی پس از انتشار بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو نگرانی بیشتری نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا پیدا کرده اند و این مساله فشار زیادی را بر قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش بیشتر قیمت طلا هشدار می دهند و این مساله موجب شده تا اعتماد سرمایه گذاران نسبت به طلا در بازارهای جهانی کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه نیز در ادامه روند نزولی در روزهای اخیر با ۰/۲ درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از ۱۱۴۰ دلار رسیده است. قیمت طلا پیش از این برای لحظاتی به کمتر از ۱۱۳۴ دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم از ۵ اکتبر به شمار می رود.

قیمت طلا طی ماه گذشته تحت تاثیر برخی گمانه زنی های مربوط به تاخیر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال، با افزایش نسبی روبرو شده بود. برخی نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی نیز موجب شد تا قیمت طلا طی ماه گذشته با افزایش روبرو شود.

«جیمز استیل» تحلیلگر ارشد موسسه مالی «اچ اس بی سی» نیز تاکید کرد: فروش ذخایر طلا از سوی سرمایه گذاران تاثیر زیادی بر افت بیشتر قیمت داشته است. قیمت طلا در شرایط کنونی می تواند با افزایش واردات از سوی کشورهای در حال توسعه و نوظهور با افزایش نسبی روبرو شود.

وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی منتظر تثبیت قیمت طلا در شرایط کنونی هستند تا برای سرمایه گذاری و خرید اقدام کنند.

همچنین با کاهش مجدد قیمت طلا تقاضا از سوی کشورهای آسیایی با افزایش نسبی روبرو شده است. کاهش ۷۳ درصدی فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه گذشته نیز فشار زیادی بر قیمت این فلز زرد وارد کرده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با ۰/۳ درصد کاهش به کمتر از ۶۹۲ تن رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته بدترین عملکرد خود در ۹ هفته اخیر را ثبت کرده است. همچنین انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

وانگ تائو تحلیلگر اقتصادی نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت احتمالا به کمتر از ۱۱۳۱ دلار خواهد رسید.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا