در دیدار رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه مطرح شد/

تعرفه‌ محصولات کشاورزی، لبنی و طیور روسیه برای صادرات به ایران کاهش می‌یابد

تعرفه‌ محصولات کشاورزی، لبنی و طیور روسیه برای صادرات به ایران کاهش می‌یابد

رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه درباره افزایش سطح همکاری‌ها و توافقات پیشین بحث‌و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در این دیدار با ارزیابی مثبت از مذاکرات اظهار کرد: در این دیدار بحث و تبادل نظر درباره نتایج توافقات دوازدهمین کمیسیون مشترک و نیز توافقات دیدار روسای جمهور دو کشور صورت گرفت.

وی با تاکید بر حفظ و گسترش روابط دو جانبه با روسیه، گفت: روابط دو کشور در حال گسترش است و علاقه‌مند به حضور روسیه در پروژه‌های زیربنایی ایران پس از توافق برجام هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: سال گذشته بر انجام دو پروژه خط آهن گرمسار- اینچه برون و نیروگاه بندرعباس با اعتبار بیش از 2.5 میلیارد دلار از طرف روسیه توافق شد که مذاکرات آنها به خوبی در حال پیشرفت است.

وی درباره خط آهن آستارا- رشت هم از دیدار وزرای حمل‌و‌نقل ایران- روسیه- آذربایجان در باکو خبر داد و افزود: مذاکره جهت نهایی کردن سرمایه‌گذاری در احداث آن ادامه دارد.

او با اشاره به بازار بزرگ روسیه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی، لبنی و طیور نیز گفت: روسیه علاقه‌مند است ایران در این زمینه فعال بشود و در این راستا، مقرر شده تعرفه‌ها را کاهش داده و با توجه به مذاکره بخش خصوصی و وزارت کشاورزی دو کشور در آینده شاهد افزایش سطح همکاری‌ها در این زمینه خواهیم بود.

وی از علاقه‌مندی طرف روس جهت افزایش ارتباطات استان‌های دو کشور خبر داد و افزود: جهت برقراری روابط استانی دو کشور، همایشی در آستاراخان برگزار و با حضور بخش خصوصی دو کشور برگزار خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مذاکره در زمینه نفت و گاز، نیرو گفت: وزیر انرژی روسیه امروز با وزرای نفت، نیرو و راه و شهرسازی دیدار و در زمینه مباحث مورد نظر گفت‌و‌گو خواهند کرد.

واعظی با تاکید بر گسترش گردشگری دو کشور افزود: امیدواریم در چارچوب موافقتنامه تسهیل روادید موانع رفع و زمینه هم برای گردشگران و هم رانندگان تسهیل شود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا