در گفت‌وگو با تسنیم مطرح شد

آلودگی میوه‌های قاچاق به شپشک/ فردا بخش دیگری از میوه‌ها امحا می‌شود

آلودگی میوه‌های قاچاق به شپشک/ فردا بخش دیگری از میوه‌ها امحا می‌شود

مدیر حوزه ریاست سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه میوه‌های وارداتی قابلیت کود شدن نیز ندارند گفت: میوه های قاچاق آلوده به شپشک هستند و ورود آن به باغات خسارت آور است ،اما مصرف آنها برای انسان ضرری ندارد.

سید محمد رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره دفن میوه‌های قاچاق اظهار کرد: دلیل امحای میوه‌های قاچاق داشتن آفت شپشک است که در صورت ورود به بازار، خسارت فراوانی به باغات کشور وارد می‌کرد.

وی افزود: مصرف میوه های آلوده به شپشک برای انسان و حیوان مشکل‌زا نیست، اما از آنجا که در صورت ورود این محصوله‌ها به بازار امکان انتقال آلودگی به باغات کشور وجود داشت، دستور کامل امحای آنها صادر شد.

میر در پاسخ به این سوال که آیا تمام میوه های مکشوفه امحاء شده است یا بخش از آن به کشور مبداء برگردانده شده است گفت: از آنجا که محل مبداء ورود میوه‌های قاچاق مشخص نیست این میوه‌ها به طور کامل امحاء می‌شود.

وی تصریح کرد: کل میوه‌های قاچاق کشف شده در تهران 31 تن بوده  که تا دیروز (چهارشنبه) 27 تن آن امحاء شده است و مابقی آن نیز در صورت در یافت مجوز امروز یا فردا یا  ظرف 2 روز آینده امحاء می‌شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: این میوه‌ها بر اساس تشخیص کارشناسان ما به خاطر خسارت آور بودن  به باغات،؛  قابلیت مصرف به عنوان کود نیز برای آنها تشخیص داده نشده است.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا