تسنیم خبر می دهد

نظرخواهی نوآک از زنگنه در خصوص فریز نفتی

نظرخواهی نوآک از زنگنه در خصوص فریز نفتی

در دیدار بعد از ظهر امروز وزرای نفت و انرژی ایران و روسیه، سه مسئله عمده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نواک نظر زنگنه را در خصوص طرح فریز نفتی جویا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «الکساندر نوآک» وزیر انرژی روسیه پس از دیدار با «حمید چیت چیان» وزیر نیروی ایران به دیدار «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت رفت. در این دیدار که لحظاتی پیش در ساختمان اصلی وزارت نفت در تهران به پایان رسید؛ دو طرف در خصوص طرح فریز نفتی، قیمت جهانی نفت و سوآپ نفت به گفت‌وگو پرداختند.

زنگنه روز گذشته در این خصوص گفته بود که تا زمان رسیدن میزان تولید روزانه نفت خام ایران به 4 میلیون بشکه هیچ همکاری با طرح فریز نفتی نخواهد کرد اما پس از آن، در صورت لزوم ایران نیز به طرح فریز نفتی خواهد پیوست. به نظر می رسد همین اعلام موضع ایران را زنگنه در این جلسه با همتای روس خود در میان گذاشته است.

وزیر نفت پس از دیدار امروز خود با وزیر انرژی روسیه اظهار داشت: "ایران و روسیه می توانند در بخش بازرگانی و سوآپ نفت و گاز همکاری مناسبی داشته باشند."

پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که در خصوص سوآپ نفت خام بین دو کشور مذاکراتی جدی تر از گذشته انجام شده و زنگنه در دیدار با نوآک، ظرفیت های پایانه نفتی شمال ایران را برای شروع فعالیت سوآپ نفت مناسب ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا