حجتی خبر داد

واردات گندم در سال آینده فقط برای صادرات مجدد است

واردات گندم در سال آینده فقط برای صادرات مجدد است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس تولید و واردات گندم ، کشور نیازی به واردات ندارد و گندم موجود بیش از نیاز است گفت: قرار است گندم وارد و فرآوری شود و برای استفاده در صنایع آرد ، ماکارونی و نشاسته تولید و مجدداً صادر شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی در حاشیه دیدار با وزیر کشاورزی جمهوری قزاقستان در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه واردات گندم در چارچوب مدیریت دولت بر بازار و عرضه و تقاضا تعیین می شود افزود: از آنجا که گندم در کالاهای گروه یک قرار دارد و مشمول قیمت گذاری است بنابر این واردات این محصول در بخش دولتی و خصوصی کنترل می‌شود.

وی گفت: گندم از جمله محصولاتی است که وارد بازار نمی شود و تحت کنترل و مدیریت دولت است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تعرفه واردات دیگر محصولات در هیئت دولت تعیین شد و پیش از پایان سال در کتابچه ای منتشر و در اختیار مسئولان قرار می گیرد.

حجتی تاکید کرد: امسال با توجه به میزان تولید و واردات ، کشور نیازی به واردات گندم ندارد و گندم موجود بیش از نیاز است.

وی افزود: احتمال دارد که گندم وارد شود اما کشور با توجه به افزایش ذخایر هیچ نیازی به واردات ندارد و ذخایر موجود کافی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته یک موضوع در واردات گندم در دستور کار جدی است که براساس آن قرار است گندم وارد و فراوری شود و برای استفاده در صنایع آرد ، ماکارونی و نشاسته تولید و مجدداً صادر شود.

حجتی افزود: اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم باید مقداری گندم وارد کنیم.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا