دلایل فراز و نشیب قیمت جهانی طلا از دید رسانه آمریکایی

دلایل فراز و نشیب قیمت جهانی طلا از دید رسانه آمریکایی

تهران- ایرنا- شبکه خبری «سی.ان.بی.سی» آمریکا تحلیل کرد افزایش چشمگیر تقاضای بازارهای نوظهور و محدودیت عرضه، در تغییر قیمت جهانی طلا تاثیر گذاشته است.

به نوشته تارنمای این شبکه خبری، گرچه قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا صبح روز دوشنبه در بازار لندن، کمتر از 0.5 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 255 دلار در هر اونس رسید اما تقاضای بازارها بویژه بازارهای نوظهور بالاست زیرا دوازدهم تا هجدهم ماه گذشته میلادی (بیست و سوم تا بیست و نهم بهمن ماه) ارزش ارزهایی مانند روپیه اندونزی، رینگیت مالزی و دانگ ویتنام در برابر دلار آمریکا به شدت کاهش پیدا کرد و مصرف کنندگان در این بازارها به خرید زیورآلات طلا روی آوردند که یک دارایی مطمئن محسوب می شود.
همچنین بر پایه اعلام پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی چین، این بانک ذخایر طلای خود را 0.6 درصد افزایش داد و آن را از 57.18 میلیون اونس در ماه ژانویه (دی-بهمن) به 57.50 میلیون اونس در ماه فوریه (بهمن-اسفند) رساند.
با وجود انتظار افزایش نرخ بهره در آمریکا از سوی بانک مرکزی این کشور که به طور معمول موجب کاهش قیمت طلا می شود، مسائل یاد شده موجب تغییر دیدگاه بازار در مورد طلا شده و تقاضای فلز زرد را افزایش داده است.
بر اساس اعلام انجمن جهانی طلا، افزایش تقاضای طلا تا اندازه ای نیز تحت تاثیر کاهش عرضه این فلز است.
عرضه جهانی طلا در سال 2015 با چهار درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن به چهار هزار و 258 تن رسید که کمترین سطح از سال 2009 تاکنون بود.
قیمت فلز زرد از آغاز امسال تاکنون در بازار لندن نزدیک به 20 درصد افزایش پیدا کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا