در گفت وگو با ایرنا عنوان شد:

کاهش 20درصدی قاچاق تلفن همراه

کاهش 20درصدی قاچاق تلفن همراه

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران درباره یکی از اثرهای اجرای طرح صندوق مکانیزه فروش گفت: این طرح قاچاق تلفن همراه را 15 تا 20 درصد کاهش داده است.

«غلامحسین کریمی خراسانی» یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کاهش رخ داده در قاچاق تلفن همراه را ناشی از اجرای طرح صندوق مکانیزه فروش دانست و افزود: اجرای صندوق مکانیزه فروش تا اندازه زیادی کمک کرده است قاچاقچیان اقدام های خود را کاهش دهند و این موضوع کاهش 15 تا 20 درصدی قاچاق را رقم زده است.
صندوق مکانیزه فروش عبارت از رایانه ای است که دارای نرم افزار فروشگاهی است و با هدف ثبت اطلاعات خرید و فروش روزانه، نگهداری هزینه و موجودی کالا در یک واحد شغلی استفاده می شود.
هدف از بکارگیری این سامانه فروش، مدیریت خرید، فروش، هزینه و موجودی کالا از سوی صاحبان مشاغل و صدور الکترونیکی فاکتور فروش است.
رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: اجرای این طرح در همه صنوف، هزینه قاچاق را برای قاچاقچیان افزایش می دهد و همین امر سبب می شود روند قاچاق کالا در کشور کاهش یابد.
خراسانی گفت: اکنون روند قاچاق از زمانی که زمزمه اجرای این طرح در رسته تلفن همراه به گوش رسیده با کاهش روبرو شده است و قاچاقچیان کمی احساس خطر کرده اند.
بر پایه گزارش های منتشر شده از بازار موبایل کشور، سالیانه 10 میلیون تا 12 میلیون گوشی قاچاق وارد کشور می شود که با در نظر گرفتن میانگین چهار میلیون و 500 هزار ریال برای هر گوشی، هر سال 54 هزار میلیارد ریال را نصیب قاچاقچیان این بازار می کند.
رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران بازار این روزهای خرید و فروش تلفن همراه را کساد دانست و گفت: کاهش قیمت تلفن همراه نتوانسته مردم را برای خرید به سمت بازار روانه سازد و این بازار نسبت به گذشته کسادتر شده است.
وی با پیش بینی اینکه سال آینده وضع بازار با رونق روبرو شود،گفت: پیش بینی بروز رونق اقتصادی کشور در سال آینده، بازار تلفن همراه را نیز درگیر می کند و مردم به این بازار جذب می شوند.
سال گذشته قانون تازه ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی شد که صلاحیت رسیدگی به جرایم قاچاق به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار شد.
همان زمان مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور اعلام کرد 14 ماده و 16 تبصره از این قانون مربوط به پیشگیری از قاچاق کالا و ارز است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا