سهم چینی ها در تامین قطعات ایران خودرو در سال 95 صفر شد

سهم چینی ها در تامین قطعات ایران خودرو در سال 95 صفر شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) گفت: در کمیسیون معاملات این شرکت، برای سال آینده، هیچ قطعه ای با محوریت تامین از چین تصویب نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید رضا حسینی امروز (دوشنبه) در نشست خبری آغاز جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو اضافه کرد: با توجه به بازشدن شبکه های تامین بعد از رفع تحریم ها، می توانیم اقلام را از منابع اصلی پژو و رنو تامین کنیم، بنابراین اقلامی که از سازندگان چینی وارد می شد حذف و قطعات اصلی تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: ما دورانی را سپری کردیم که باید از یک طرف پاسخگوی شبکه مصرف می بودیم و از طرفی، راه ها برای تامین اقلام مورد نیاز بسته شده بود؛ این شرایط ما را مجبور کرد یکسری قطعات را از بازارهای چین تامین کنیم؛ هرچند تلاش می کردیم که از برندهای خوب این کشور استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: به این ترتیب بخشی از قطعات مورد نیاز شبکه مصرف، به ناچار از چین تامین می شد.
مدیرعامل ایساکو افزود: از دو سه ماه گذشته تامین قطعات در شبکه های اصلی خود قرار گرفته است؛ شاید بخشی از قطعات چینی در بین قطعاتی باشند که عرضه می شوند اما درصد قابل توجهی از قطعات از منابع اصلی تامین شده است.
وی گفت: همه قطعات از منابع اصلی تفاوت قیمت ایجاد کرده است اما رویکرد ما در رابطه با مشتریانی که در دوره گارانتی هستند متفاوت است، از این رو، به تفاوت قیمت ها توجه نکرده ایم.

** لغو مجوز 37 نمایندگی
وی در پاسخ به پرسشی درمورد لغو نمایندگی های ایساکو نیز گفت: یک کمیسیون اعطا و لغو داریم که به صورت ماهیانه تشکیل و عملکرد نمایندگی ها به صورت مستمر پایش می شود.
وی افزود: این کمیسیون میزان شکایت مردم از نمایندگی ها، ارائه خدمات گارانتی و وارانتی، استفاده از قطعات غیرمجاز، پتانسیل شبکه و کارشناسان فنی نمایندگی ها و شاخص های فنی این نمایندگی ها و عملکرد آنها را مشخص می کند و براساس این شاخص ها ارزیابی ماهانه انجام می شود.
حسینی گفت: طبق آیین نامه، اگر یک نمایندگی برای بار اول مشکل داشته باشد به آن تذکر می دهیم و در یک پروسه قرار می گیرند تا ابتدا نقاط ضعف را برطرف کنند و اگر در مسیر بهبود قرار نگیرند و طبق تعهدات عمل نکنند بعد از اخطار به صورت موقت و سپس به صورت دائمی مجوز آنها لغو می شود.
وی اضافه کرد: امسال مجوز 37 نمایندگی لغو و مجوز 29 نمایندگی تعلیق شد و 27 نمایندگی نیز اخطار کتبی گرفتند.

** آغاز جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو
مدیرعامل ایساکو در ادامه، به آغاز جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو اشاره کرد و گفت: این جشنواره از 25 اسفندماه آغاز و تا 16 فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این طرح، 519 نمایندگی، 262 فروشگاه و دو هزار و 140 اکیپ امدادخودرو مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: در این طرح، از 799 نماینده، 67 درصد برای این دوره در نظر گرفته شده و برنامه ریزی مشارکت نماینده ها بر اساس اولویت ها و نقاط پرتردد بوده است.
وی با بیان اینکه در این طرح قطعات پرمصرف شبکه تامین شده است، گفت: با ارزیابی عوامل مشکل زا و خودروهایی که بیشترین مشکل را در 9 ماه گذشته داشته اند، این طرح عملیاتی شده است.
حسینی افزود: در این طرح، 464 بخش از قطعات پرمصرف و بیشترین نیاز شبکه شامل 850 هزار قطعه تهیه شده و امسال از یک هفته قبل، با بسته بندی متفاوت در اختیار نمایندگی ها قرار گرفته است و امیدواریم به این ترتیب امسال شکایتی در ارتباط با کمبود قطعه نداشته باشیم.
وی گفت: بر اساس این طرح، 44 نماینده در مسیرهای پرتردد به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند تا ریسک ماندن مسافران در جاده را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: امسال یک مدل ارزیابی و شاخص نظارتی نیز در نظر گرفته شده است که در این مدل، روش های نظارتی متفاوت از جمله تیم های دفاتر منطقه ای، امداد خودرو، بازرسی ویژه، تلفنی و مراجعه حضوری در قالب مشتری به صورت محدود و نامحدود انجام خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا