حال بازار نفت یک‌ساله خوب می‌شود؛

توافق نهایی ایران و روسیه در بازار نفت/کنترل عرضه نفت آغاز شد

توافق نهایی ایران و روسیه در بازار نفت/کنترل عرضه نفت آغاز شد

وزیر نفت با اشاره به برنامه ویژه یک‌ساله اوپک و غیر اوپکی‌ها برای بهبود شرایط بازار نفت، گفت: از ابزار تولید و کنترل عرضه برای بهبود شرایط بازار استفاده می‌کنیم.

بیژن زنگنه امروز در جمع خبرنگاران در تشریح مهمترین محورهای مذاکرات انجام گرفته با «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت: بخشی از مذاکرات با محوریت بازار نفت بود و تحلیل دو کشور از وضعیت بازار نفت و آینده آن بسیار به هم نزدیک بود.

وی با اعلام اینکه مواضع روسیه درباره بازگشت ایران به بازار نفت و همچنین بازگشت ثبات به بازار طلای سیاه دلگرم کننده و مثبت بود تصریح کرد: روسیه در قبال بازگشت نفت ایران به بازار مواضع روشن و مثبتی داشت و این نشان می دهد که تبلیغات انجام شده خلاف گفته های آقای نواک وزیرانرژی روسیه بوده است.

زنگنه با بیان اینکه روسیه قصد دارد به منظور بازگشت ثبات به بازار نفت یک نقش مثبت، فعال و موثری داشته باشد تاکید کرد: در طول ۱۷ و ۱۸ سال گذشته که با مواضع  روسیه آشنا بودم امروز مثبت ترین مواضع روس ها را برای بهبود بازار نفت  دیدم.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم وضع بازار را به حال خود رها کنیم شاید بازگشت ثبات به بازار به ۱.۵ تا ۲ سال زمان نیاز دارد یادآور شد: با آن وجود در صورت دخالت کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در مدت زمان کمتر از یک سال امکان بازگشت ثبات به بازار وجود دارد.

زنگنه با یادآوری اینکه قصد داریم برای بازگشت ثبات به بازار نفت از ابزار تولید نفت و کنترل عرضه استفاده کنیم، بیان کرد: در صورت کنترل عرصه به صورت طبیعی سالانه تقاضا برای خرید نفت افزایش می یابد.

وزیر نفت همچنین از اجرای طرح فریز و یا نگهداشت تولید نفت به عنوان گام اول بهبود شرایط بازار یاد کرد و خاطرنشان کرد: این گام مثبتی است و از همکاری های روسیه و کشورهای عضو و غیر عضو اوپک حمایت می کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا