معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های نو:

مشکلات امروز محیط زیست به دلیل بسیاری از ندانم‌کاری‌ هاست

مشکلات امروز محیط زیست به دلیل بسیاری از ندانم‌کاری‌ هاست

معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) گفت: کرمان به لحاظ منابع خورشیدی جزو مناطق ویژه در دنیاست و استان های کرمان، فارس و یزد در سرمایه گذاری حوزه انرژی خورشیدی بسیار قابل توجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کرمان، جعفر محمدنژاد، امروز 24 اسفندماه در مراسم آغاز اقدامات اجرایی 100 مگاوات نیروگاه های مقیاس کوچک و مبادله تفاهمنامه 60 مگاوات نیروگاه خورشیدی در کرمان اظهار کرد: یکی از لازمه های شکوفایی اقتصادی، حوزه انرژی است و ایران دومین کشور دارنده ذخایر گاز دنیاست و در نفت جزو کشورهای سرآمد هستیم اما متاسفانه عمده تولیدات گاز در کشور مصرف می شود.

وی افزود: در کنار این منابع خدادادی، پتانسیل انرژی‌های تجدیدپذیر را نیز در کشور به ویژه در بحث خورشیدی و بادی داریم که تاکنون خیلی موفق به استفاده از این پتانسیل بالا نشده ایم.

محمدنژاد تصریح کرد: محیط زیست ما در ایران وضعیت مناسبی ندارد و در اشتغال زایی نیازمند اقدامات زیربنایی زیادی هستیم و مشکلات امروز محیط زیست به دلیل بسیاری از ندانم کاری هایی است که انجام می دهیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز به واسطه توجهی که به سرمایه گذاری در حوزه انرژی به ویژه انرژی خورشیدی شده، سرمایه گذاری در این حوزه جذاب است و وزارت نیرو تعرفه بسیار جذابی برای سرمایه گذاران و حتی خانوارهایی که بتوانند به صورت انفرادی در این زمینه ورود کنند، قرار داده است.

معاون سازمان انرژی های نو ایران گفت: امروز هر کیلووات برق تولید شده از نیروگاه به صورت میانگین حدود 65 تا 70 تومان توسط خانواده ها مصرف می شود و اگر به اندازه یک یا دو کیلووات انرژی خورشیدی تولید کنند، دولت به صورت تضمینی بیش از 970 تومان آن را خرید می کند.

وی افزود: یکی از مزایای استفاده از انرژی خورشیدی، عدم ایجاد مشکل برای محیط زیست است و به صورت قابل توجهی به محیط زیست کمک می کند و از مشخصات دیگر توسعه انرژی تجدیدپذیر، می تواند عاملی برای توسعه زیرساخت ها و روستاها باشد که در این صورت مهاجرت از روستا به شهر را می توان مدیریت کرد.

محمدنژاد اظهار کرد: اشتغالزایی مسئله دیگر است که به واسطه ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر محقق می شود و با نصب این نیروگاه ها، بخش عمده ای از منابع فسیلی که می تواند به نحو بهینه تر استفاده کرد، ذخیره داشته باشیم.

معاون سازمان انرژی های نو ایران تصریح کرد: کرمان به لحاظ منابع خورشیدی جزو مناطق ویژه در دنیاست و استان های کرمان، فارس و یزد در سرمایه گذاری حوزه انرژی خورشیدی بسیار قابل توجه هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا