وزیر انرژی روسیه:

ایران و روسیه می‌توانند تبادل مستمر برق داشته باشند

ایران و روسیه می‌توانند تبادل مستمر برق داشته باشند

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه به دنبال اتصال هرچه سریعتر اتصال برق ایران و روسیه هستیم گفت: ایران و روسیه می توانند تبادل مستمر انرژی برق داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه پس از دیدرا با وزیر نیروی ایران در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران و روسیه مسیر مناسبی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در پیش گرفته‌اند و می‌توانیم در بخش‌های مختلف انرژی اعم از نفت، گاز و برق و همچنین حمل و نقل، کشاورزی و آموزش همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: توافق‌های خوبی برای احداث یک نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی نهایی شده که به زودی قرارداد آن به امضا می‌رسد و کار اجرای آن آغاز می‌شود.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: علاوه براین نیروگاه پروژه‌های جدید دیگری نیز داریم که در حال مذاکره برسر تعریف همکاری‌های جدید در بخش انرژی با ایران هستیم.

نوآک ادامه داد: هر دو کشور در زمینه توسعه استفاده از انرژی خورشید ظرفیت‌های بسیاری دارد و می‌توانند در این زمینه پروژه‌های مشترک در خاک ایران و در خاک روسیه تعریف کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال اتصال هرچه سریعتر اتصال برق ایران و روسیه هستیم گفت: ایران و روسیه می توانند تبادل مستمر انرژی برق داشته باشند.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد: به دنبال اتصال شبکه برق دو کشور از طریق خاک آذربایجان، ارمنستان و گرجستان هستیم که در این زمینه مذاکرات چند جانبه ادامه دارد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا