زنگنه: ما را تنها بگذارید/ هدف ما تولید ۴ میلیون بشکه در روز است

زنگنه: ما را تنها بگذارید/ هدف ما تولید ۴ میلیون بشکه در روز است

اقتصاد > انرژی - وزیر نفت ایران در پاسخ به پیوستن ایران به طرح فریز نفتی گفت:«ما تولید نفت خود را افزایش می دهیم، سپس با آنها همکاری خواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایران برنامه دارد قبل از وارد شدن به طرح فریز نفتی تولیدات نفت خود را به 4 میلیون بشکه در روز برساند که به بیشترین حد خود از سال ۲۰۰۸ می رسد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران دراین رابطه گفته است: «آنها باید ما را تنها بگذارند تا حدی که تولیدمان را افزایش دهیم، سپس با آن ها همکاری خواهیم کرد. »زنگنه عقیده دارد  نفت ۷۰ دلار قیمت مناسبی است و غیر قابل دسترسی نیست.

آخرین باری که ایران روزی ۴ میلیون بشکه تولید کرد در آگوست ۲۰۰۸ بوده است. تولید ایران در ماه گذشته به ۳ میلیون بشکه در روز رسید و ایران قصد دارد این عدد را تا پایان سال ارتقا دهد. 

عربستان سعودی، روسیه، ونزوئلا و قطر در مقابله با مازاد نفت جهانی پیشنهاد توافق به توقف تولید نفت کردند.

ایران می خواهد امسال بعد از برداشته شدن تحربم ها تا آخر ماه ژوئن یک میلیون بشکه به تولید خود اضافه کند. قیمت نفت خام برنت در روز دوشنبه با کاهش ۰.۸ درصد رپو به رو شد و به بشکه ای ۴۰.۰۷ دلار رسید.

بر این اساس زنگنه پیشبینی می کند تولید نفت ایران در آخر امسال  از ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز به ۲ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد. 

منبع:بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا