گزارش روز؛

سبقت خودرویی ها از سایر گروه ها

سبقت خودرویی ها از سایر گروه ها

همانطور که قابل پیش بینی بود بازار معاملات امروز را بسیار خوب آغاز کرد به طوری که بار دیگر گروه خودرویی به عنوان لیدر اصلی بازار نقش آفرینی کردند.

 
همانطور که قابل پیش بینی بود بازار معاملات امروز را بسیار خوب آغاز کرد به طوری که بار دیگر گروه خودرویی به عنوان لیدر اصلی بازار نقش آفرینی کردند. از طرفی پس از عرضه اولیه شرکت دماوند در ساعات پایانی بازار شاهد معاملات مثبت در دیگر نماد ها بودیم. 
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری مهرآفرین؛ با توجه به پایان زمان تسویه حساب دارندگان اعتبار ، اتمام فشار فروش شرکتهای حقوقی بازار برای تامین تقدینگی لازم جهت پرداخت حقوق و عیدی کارمندان خود و همچنین کاهش بخش عمده ای از فشار فروش از سوی اشخاصی که به منظور تامین نقدینگی جهت خرید سهام شرکت نیرگاه دماوند اقدام به فروش سهام خود کردند ؛ می توان چنین پیش بینی کرد که روزهای پایانی سال، شاهد برتری تقاضا نسبت به عرضه بوده و بالتبع شاهد افزایش نسبی قیمت سهام بسیاری از شرکتها طی روزهای باقی مانده سال خواهیم بود.

در گروه محصولات شیمیایی نیمی از نمادهای این گروه در حاشیه مثبت و نیمی دیگر در حاشیه منفی معامله می شدند . ساینا ، تاپیکو ، پاکشو ، شکربن و پترول جزو نمادهای دارای صف خرید در این گروه بودند . ساینا که از زمان عرضه اولیه تا امروز نزدیک به ۱۵% بازدهی برای سهامدارانش به ارمغان آورده ، در قیمت ۲۲۹ تومان بیش از ۱۶ میلیون نیز صف خرید داشت . شفن نیز پس از ارائه تعدیل منفی ۴۲ درصدی در قیمت ۱۶۵۶ تومان با افت ۴ درصدی بازگشایی شد .

در گروه خدمات فنی مهندسی گروه مپنا معاملات امروز خود را با صف خرید بالغ بر ۱۴ میلیون سهمی در قیمت ۹۹۰ تومان آغاز کرد ، و نزدیک به ۱۱ میلیون سهم نیز میان سهامداران آن جابجا شد.نماد رتکو نیز در پایان بازار توانست با صف خرید بسته شود.

در گروه های انبوه سازی اکثر نمادهای این گروه در حاشیه مثبت دادوستد شدند، نمادهای ثنوسا، کرمان ، ثامان با استقبال بیشتر نسبت به دیگر نمادهای هم گروهی خود با صف خرید مواجه شدند . بیشترین حجم تقاضا در این گروه را نماد ثنوسا با صف خرید 3 میلیون سهمی در قیمت 232 تومان در اختیار داشت .

در گروه استخراج کانه های فلزی شاهد دادوستد مثبت در بین نمادهای این گروه بودیم .درحالی که نمادهای کنور ، ومعادن ، کگل ، کاما ، کچاد با افزایش قیمت و استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه بودند . بیشترین حجم تقاضا در این گروه را نماد کنور با ۵۰ میلیون سهم و در رتبه بعدی نماد ومعادن با ۴۰ میلیون سهم به خود اختصاص دادند.

در گروه فلزات اساسی بیشتر نمادها مثبت دادوستد شدند، به طوریکه نمادهای فاسمین ، فباهنر و فولاد با صف خرید مواجه شدند . فسپا ، کیمیا ، فروس ، فپنتا ، زنگان نمادهای منفی این گروه بودند.

در گروه بانکی که بانک دی پس از عرضه اولیه دماوند با فشار فروش روبرو شده و با کاهش قیمت بکار خود پایان داد . تنها نماد های وسینا،وکوثر،وانصار و وپاسار در این گروه با معاملات مثبت بکار خود پایان دادند. امروزگروه بانکی ها همانند روز های گذشته کمتر مورد توجه سرمایه گذرارن قرار گرفت.

گروه خودرو و ساخت قطعات شروعی پر حجم و مثبت داشتند ، به طوریکه شاهد تشکیل صف های خرید در نمادهای خپارس ، خمحور ، خکاوه ، خمحرکه ، خمهر ، ختوقا ، خرینگ و خشرق بودیم . خپارس در صدر تابلوی معاملاتی گروه خودرویی بیشترین حجم تقاضا را در اختیار داشت ، و در قیمت ۲۰۶ تومان صف خرید بالغ بر ۱۶۸ میلیونی را تجربه کرد.همچنین نماد معاملاتی ایران خودرو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره و گروه بهمن با توجه به لغو برگزاری مجمع عمومی فوق العاده ( تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه)، با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد و هر دو با صف خرید نیز بکار خود پایان دادند. همچنین خساپا در اولین گزارش اطلاحیه پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 30/12/1394، سود هر سهم خود را با توجه به لحاظ سرمایه جدید مبلغ ۴۵ ریال اعلام کرده است ، که نسبت به پیش بینی قبلی(سال٩۵) سود خالص آن تغییری نداشته است . همچنین افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی آن از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۲ اسفند به تصویب هئیت مدیره رسید.

در گروه فرآورده های نفتی با صف خرید شدن شپاس ، شاهد جمع آوری صف های فروش در نمادهای شاوان و شبریز بودیم . شتران در این گروه بیشترین حجم عرضه را ، با 20 میلیون صف فروش در قیمت ۴۹۰ تومان در اختیار داشت .

نمادهای گروه محصولات غذایی امروز را متعادل و منفی به پایان رساندند بطوریکه نماد های غگل ، غشهد، غسالم،غالبر،غمینو و غمارگ تنها نماد های مثبت این گروه بودیم در این گروه نماد غپاک جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف گردید.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۸۷۰ واحد رشد در رقم ۸۰۲۳۶ واحدی جای گرفت . بیش از ۶۰% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۳۳۶ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۳۵۸.۸ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۸ واحد کاهش در رقم ۸۰۱ واحدی متوقف شد. بیش از ۴۸% از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۶۳۹ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۴۳۰.۳ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی فولاد ، اخابر ، رمپنا ، تاپیکو ، همراه و فارس رقم خورد و در مقابل نماد معاملاتی فارس با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شد.

 

در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت عرضه برق ، گاز ، بخارآب ، خودرو و ساخت قطعات و بانکها و موسسات اعتباری به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند . گروه صنعتی بوتان در دقایق پایانی معاملات امروز در قیمت ۳۳۰ تومان با رشد ۱۱ درصدی به گردونه معاملات بازگشت . لبوتان در جدیدترین گزارش اصلاحیه حسابرسی نشده ، سود هر سهم خود را برای سال ۹۴ با ۳۴ درصد کاهش نسبت به گزارش قبلی ، مبلغ ۵۲ ریال اعلام کرده است . لازم به ذکر است این شرکت طی ۹ ماه ابتدایی سال هیچ سودی محقق نکرده است .

 

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا