رشد دسته جمعی شاخص های بورس؛

شاخص کل از مرز 80 هزار واحد عبور کرد

شاخص کل از مرز 80 هزار واحد عبور کرد

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با جهشی 870 واحدی توانست مرز 80 هزار واحد را رد کند.


در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با جهشی 870 واحدی توانست مرز 80 هزار واحد را رد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روزی که گذشت شاخص کل 870 واحد بالا رفت و به عدد 80هزار و 236 رسید. همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 522 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4 هزار و 884 میلیارد ریال در 94 هزار و 384 نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در روز جاری همه شاخص های بورس رشدی دسته جمعی را ثبت کردند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 793 و 796 واحد بالا رفتند. نمادهای فولاد مبارکه، مخابرات، مپنا، تاپیکو، ارتباطات سیار و ایران خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 81 واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.

در روز دوشنبه خودرو، فلزات اساسی و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

بیشترین افزایش قیمت ها در این روز متعلق به نمادهای گروه صنعتی بوتان، سرمایه گذاری صنعت و معدن، ایران خودرو، سرمایه گذاری معادن و فلزات، جام دارو، چادرملو و فولاد صبانور بود.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری آتیه دماوند، درخشان تهران، قند شیرین خراسان، گروه صنایع بهشهرایران، ایرانارقام، سیمان دورود و ماشین سازی اراک با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز ایران خودرو، پارس خودرو، گروه بهمن، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، فولاد صبانور، اوراق مشارکت سرمایه گذاری صندوق کارکنان نفت و گل گهر با برترین تقاضاها مواجه شدند.

این در حالی بود که سایپا، ماشین سازی اراک، مپنا، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، سیمان فارس نو، ارتباطات سایر و صنعتی بهشهر با برترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 230 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت سایپا با معامله 622میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا