بلاتکلیفی کارگران باقیمانده شرکت فولاد زاگرس

بلاتکلیفی کارگران باقیمانده شرکت فولاد زاگرس

گروه صنایع معدنی >فولاد - ۲۸ کارگر باقیمانده شرکت فولاد زاگرس ماه‌ها معوقات مزدی دارند و سهامداران کارخانه نیز پاسخگوی کارگران نیستند.

به گزارش ماین نیوز، جمعی از کارگران شرکت فولاد زاگرس (ذوب آهن کردستان)  از ماه‌ها مطالبات مزدی خود خبردادند.

از قرار معلوم ۵ ماه مطالبات مزدی ۲۸ کارگر باقیمانده این شرکت ذوب آهن و ۱۱ ماه حق بیمه آن‌ها پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران، امروز صبح ۲۸ کارگر در دفتر مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان اصلیترین سهامدار این شرکت حاضر شده‌اند، اما سهامداران به هیچ وجه پاسخگوی کارگران نیستند.

از قرار معلوم، شرکت فولاد زاگرس به موجب مجمع فوق العاده‌ای که در اسفند ماه ۹۲ توسط سهامداران عمده این شرکت شامل صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، منحل اعلام گردید.

پس از برگزاری این مجمع حدود ۲۰۰ کارگر این شرکت تعدیل شدند و در‌‌ همان مجمع مقرر شد ۲۸ نفر از کارگران به منظور انجام امور جاری و حفظ و حراست از دارایی‌ها به فعالیت ادامه دهند و مزایای آن‌ها توسط سهامداران پرداخت گردد که تا کنون سهامداران از اجرای این مصوبه طفره رفته‌اند.

در همین رابطه در تاریخ دوازدهم ماه جاری، نامه‌ای به امضای سید حسن هفده تن، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به سهامداران این شرکت ارسال شده و از آن‌ها خواسته شده است که بر طبق مصوبات قبلی، در روزهای پایانی سال مطالبات مزدی این ۲۸ کارگر پرداخت شود.

کارگران این شرکت از شرایط به وجود آمده ابراز نارضایتی کردند و گفتند: اوضاع به گونه‌ای پیش رفته است که وضعیت شغلی و معیشتی ما نابسامان است و در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا