جزییات بهینه سازی پرتفو در سرمایه گذاری بهمن؛

آخرین عملکرد و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری بهمن اعلام شد

آخرین عملکرد و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری بهمن اعلام شد

مدیر عامل شرکت سرمایه‎گذاری بهمن در مجمع عادی سالیانه این شرکت، ضمن اشاره به تاثیرگذاری رکود موجود در بازارهای جهانی و اقتصاد کشور بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی، بازده این شرکت را با بازده خالص گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس مقایسه کرد.

 

مدیر عامل شرکت سرمایهگذاری بهمن در مجمع عادی سالیانه این شرکت، ضمن اشاره به تاثیرگذاری رکود موجود در بازارهای جهانی و اقتصاد کشور بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی، بازده این شرکت را با بازده خالص گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس مقایسه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حجت اله انصاری در این زمینه گفت: در چنین فضایی بازده شاخص کل حدود 12 درصد منفی، بازده شاخص گروه سرمایه گذاری ها 7/13 درصد منفی و میانگین بازده خالص ارزش روز دارایی های گروه شرکت های سرمایه گذاری در بورس 12 درصد منفی بوده، این درحالیست که بازدهی خالص ارزش روز دارایی های شرکت سرمایه گذاری بهمن تنها 8/2 درصد منفی بوده است.

حجت اله انصاری خالص ارزش روز دارایی ها در تاریخ مجمع این شرکت را 163 تومان ذکر و تصریح کرد: ارزش افزوده پرتفوی غیر بورسی شرکت که عمدتا در صنعت ساخت و ساز متمرکز شده است در محساسبه NAV شرکت لحاظ نشده است، در صورت در نظر گرفتن ارزش افزوده پرتفوی غیر بورسی، NAV شرکت افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به رقم فوق الذکر خواهد داشت.

این مقام مسوول در "وبهمن" تصریح کرد: این شرکت به لحاظ بازدهی خالص ارزش روز دارایی ها در دوره سال مالی(30 آذر ماه 93 الی 30 آذر ماه 94) رتبه پنجم را در میان 17 شرکت همگروه خود دارد.

به گفته وی، در کنار کاهش سود عملیاتی شرکت، این شرکت موفق شد تا با فروش 9 شرکت غیر بورسی خود، از درآمد 14 میلیارد و 100 میلیون تومانی برخوردار شود.

انصاری با اعلام تملک کامل ساختمان میرداماد از سوی این مجموعه، عنوان کرد: ساختمان میرداماد در زمینی به مساحت 780 مترمربع با 700 متر زیربنای مسکونی است که مساحت کل زیربنا یک هزار و 130 متر و بر 20 متری خیابان میرداماد واقع شده است.

وی ادامه داد: تعداد 7 واحد از 8 واحد این ساختمانی مسکونی توسط سرمایه گذاری بهمن در سال 83 خریداری شد، اما مالک یک واحد باقی مانده حاضر به فروش نبود. در نهایت واحد مذکور به قیمتی کمتر از قیمت گذاری کارشناس رسمی دادگستری خریداری شد.

بالاترین مقام اجرایی سرمایه گذاری بهمن ارزش 7 واحد در اختیار این مجموعه از ساختمان میرداماد را بر اساس قیمت گذاری کارشناس رسمی حدود 30 میلیارد تومان اعلام کرد. با تملک یک واحد باقیمانده دارایی مذکور از حالت رکود خارج و با اجرای پروژه اداری – تجاری ارزش افزوده و نقدینگی مناسبی نصیب شرکت خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت مناسب ملک، عنوان کرد که شرکت در نظر دارد تا یک پروژه جدید تجاری – اداری در آن احداث کند که اخذ مجوز تخریب و نوسازی از شهرداری برای اجرای پروژه ای تجاری- اداری با مساحت 2500 متر مربع در جریان است.. 

انصاری درخصوص استراتژی و سیاست های شرکت، از برنامه شرکت در جهت سرمایه گذاری در سهام دارای چشم انداز مناسب و خروج از سهام دارای بازدهی کمتر خبر داد.

مدیر عامل سرمایه گذاری بهمن با توجه به چشم انداز آتی مثبت بازار سرمایه، از اجرایی شدن توافق هسته ای و در نتیجه ایجاد گشایش های اساسی در حوزه سرمایه گذاری و تجارت خارجی، افزایش فروش نفت خام توسط دولت، تداوم روند کاهش نرخ تورم و در نتیجه کاهش نرخ سود سپرده بانکی به عنوان عواملی نام برد که باعث ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در بازار سهام از یک سو و از طرفی باعث کاهش نرخ تامین مالی شرکت ها و کاهش هزینه های مالی آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین انعقاد قرار دادهای جدید توسط شرکت های پذیرفته شده در بورس نظیر شرکت های خودرویی، تجهیزاتی و سایر شرکت ها، کاهش هزینه شرکتها در مبادلات بین المللی نیز سایر عواملی هستند که باعث ایجاد انتظارات مثبت در بازار سرمایه در سال آتی خواهد شد.

انصاری به تغییرات شاخص بورس در ماه های دی، بهمن و اسفندسال جاری استناد کرد که موید این مطلب است.

بالاترین مقام اجرایی "وبهمن" اظهار داشت: بر این اساس این مجموعه به منظور استفاده از فرصت های بازار سرمایه و همچنین جبران مخارج سرمایه ای ناشی از مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، سرمایه خود را از دو میلیارد و 420 تومان به دو میلیارد و 750 میلیون تومان ( معادل 13.6 درصد) افزایش می‌دهد.

وی با اعلام برنامه شرکت برای واگذار و یا معاوضه پروژه بافکار، گفت: با توجه به تغییر شرایط حاکم بر بازار املاک تجاری بزرگ مقیاس در شهر تهران، مذاکراتی با سرمایه گذاران احتمالی در خصوص مشارکت در ساخت پروژه مذکور ( با طراحی جدید و منطبق با شرایط آتی بازار املاک) در دستور شرکت قرار گرفت.

انصاری تصریح کرد: در صورت عدم امکان جذب سرمایه گذار برای مشارکت در ساخت، سهام شرکت بافکار و یا زمین آن با رعایت تشریفات قانونی واگذار یا معاوضه می شود.

این گزارش می افزاید: شرکت بافکار دارای زمینی به مساحت 112.000 متر مربع در جنوب شهر تهران (دو قطعه زمین در شمال و جنوب بزرگراه بعثت در تقاطع شهید رجایی) واقع شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا