مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان عنوان کرد:

بازگشت رونق به گروه فلزات اساسی و معدنی ها با رشد قیمت های جهانی

بازگشت رونق به گروه فلزات اساسی و معدنی ها با رشد قیمت های جهانی

گروه معادن - با توجه به اتفاقات هفته های اخیر و رشد قیمت های جهانی خصوصاً قیمت فلزات اساسی و نفت، امیدواری به صنایع وابسته به آنها افزایش یافته به طوریکه با ایجاد خوش بینی در گروه فلزات اساسی و معدنی ها شاهد رشد قیمت سهامشان نیز هستیم.

به گزارش ماین نیوز، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پیش بینی هایی که در خصوص قیمت جهانی نفت در بین تحلیلگران بین المللی وجود دارد، از میانگین قیمت 40 دلاری حکایت دارد که اگر این قیمت ها به ثبات نسبی برسد قطعاً در سال آینده اقتصاد کشورمان که وابسته به نفت می باشد با شرایط بهتری همراه خواهد شد و درآمد دولت افزایش می یابد.

مهدی قلی پور در ادامه افزود: اگر قیمت دیگر کالاها نیز در بازارهای جهانی به ثبات نسبی دست یابند بازار سرمایه با رشد بهتری همراه می شود، اما نکته مهم آن است که رشد اقتصاد جهانی که پیش بینی شده در محدوده 3.6 درصدی می باشد و کمی جای نگرانی برای روند کلی اقتصاد جهان و بازارهای بین المللی ایجاد کرده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به بودجه های پیش بینی شده شرکت های برای سال مالی آینده گفت: از نظر شرایط بنیادی بودجه های ارائه شده از طرف شرکت های مختلف با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد به صورت واقع بینانه می باشد و به نظر می رسد اغلب این مجموعه ها پیش بینی درآمد های اعلام شده را پوشش دهند و در برخی صنایع همچون صنعت داروسازی احتمال تعدیل مثبت و رشد سودآوری بیش از آنچه برآورد شده نیز وجو دارد و با توجه به لغو تحریم های بین المللی در صورتی که هزینه های عملیاتی تولید و تأمین مالی شرکت ها کاهش یابد و طرح های جدیدی در جال مذاکره هستند اجرایی شود، شرایط برای دیگر صنایع نیز با بهبود همراه خواهد شد.

وی گفت: برای آشکار شدن آثار لغو تحریم های بین المللی و افزایش مراودات تجاری در صورت های مالی شرکت ها حداقل یکسال زمان نیاز دارد و نمی تواند انتظار تحولی عظیم ظرف تنها 3 ماه از اجرای برجام در اقتصاد کشور را داشت.

قلی پور در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی موارد ذکر شده، از اواخر سال 95 ابتدای 96 امکان تحول در سود شرکت های پذیرفته شده در بورس وجود دارد و کلیت بازار را در سال آینده صعودی ارزیابی می کنم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا