عیدی بورس تهران به سهامداران

عیدی بورس تهران به سهامداران

​معاملات بورس تهران در روز جاری با رشد بیش از 800 واحدی شاخص کل و عبور پرقدرت نماگر بازار از کانال 79 هزار واحدی دنبال شد. بر این اساس ...

معاملات بورس تهران در روز جاری با رشد بیش از 800 واحدی شاخص کل و عبور پرقدرت نماگر بازار از کانال 79 هزار واحدی دنبال شد. بر این اساس در یک ساعت اول معاملات نماگر بازار قدم در کانال 80 هزار واحدی گذاشت.

تقویت و بهبود قیمت‌های جهانی نفت، فلزات اساسی و سنگ‌آهن جان دوباره‌ای به معاملات گروه‌های مرتبط با این بازارها در بورس تهران داده است. از طرفی نقدینگی نیز علاوه بر گروه‌های بانک و خودرو به سمت گروه‌های انبوه‌سازی، تجهیزات، کانه‌های فلزی و فلزات اساسی جریان یافته و معاملات بورس را با رشد و شتاب بیشتری همراه ساخته است.

به گزارش ایران جیب به نقل از  اقتصادنیوز، امروز علاوه بر شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز در مسیر رو به رشدی قرار گرفته که نشان از رشد قیمتی اغلب نمادها اعم از کوچک و بزرگ دارد.

تا زمان تنظیم این گزارش نمادهای فولاد، رمپنا، تاپیکو، همراه، فملی، کچاد و فخوز بالاترین تاثیر مثبت را تا سطح 118 واحد بر شاخص کل گذاشته‌اند. در این میان به ترتیب نمادهای فولاد، ومعادن، ورنا، وبصادر، کچاد، کاما و وتجارت بیشترین حجم معاملات را در میان سایر نمادها تجربه می‌کنند.

با توجه به روندی که قیمت‌های جهانی در پیش گرفته و از طرفی شرایط بازارهای رقیب بورس که بر جذابیت معاملات بازار سهام افزوده، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز مسیر صعودی قیمت‌ها و شاخص کل ادامه بیابد. با توجه به فاکتورهای موجود بنظر می‌رسد بورس قله 90 هزار واحدی را نشانه گرفته تا در صورت تداوم وزیدن بادهای موافق با قدرت بیشتری به این سمت حرکت کند.

قیمت‌های جهانی نفت و فلزات در حال تقویت است و چشم اندازهایی که موسسات بین المللی ارایه کرده‌اند به سمت بهبود حرکت می‌کند. بلومبرگ تخمین زده که در 9 ماه آینده قیمت نفت کف قیمتی خود را در 50 دلار تشکیل خواهد داد. از طرفی متناسب با سیاست‌های انبساطی چین شاهد بهبود قیمت فلزات اساسی و در ادامه بهبود رونق معاملات این گروه در بورس نیز هستیم. 

در این میان در صورتی که قیمت نفت کماکان به تقویت خود ادامه دهد، در سال آتی شاهد حرکت رو به جلوی قیمت محصولات پتروشیمی و به تبع آن نمادهای بورسی آنها نیز خواهیم بود که موتور معاملات را با شتاب بیشتری همراه خواهد ساخت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا