آخرین وضعیت فروش بلیت قطارهای نوروزی

آخرین وضعیت فروش بلیت قطارهای نوروزی

با گذشت چند هفته از آغاز فرایند پیش خرید بلیت قطارهای نوروزی هرچند بخش قابل توجهی از ظرفیت قطارهای مسیر اصلی تکمیل شده‌اند اما هنوز ...

با گذشت چند هفته از آغاز فرایند پیش خرید بلیت قطارهای نوروزی هرچند بخش قابل توجهی از ظرفیت قطارهای مسیر اصلی تکمیل شده‌اند اما هنوز در بسیاری از محورها امکان خرید بلیت وجود دارد.

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده در سامانه‌های فروش بلیت قطار به نظر می‌رسد انتخاب اصلی مردم در مقایسه با قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده به سمت خدمات گرایش پیدا کرده تا جایی که در روزهای نخست ظرفیت‌ بسیاری از قطارهای کوپه‌ای چهار و شش نفره تکمیل شده‌اند.

با این وجود اما هنوز در بسیاری از مسیرهای اصلی ظرفیت قطارهای اتوبوسی و سالنی باز باقی مانده و در صورت مراجعه به این سامانه‌ها برای بسیاری از روزهای نوروز امکان خرید اینترنتی وجود خواهد داشت.

براساس بررسی‌های ایسنا در حال حاضر ظرفیت قطارها در مسیرهای اصلی تهران –تبریز ‌، تهران-بندرعباس‌، تهران-کرمان و تهران –شیراز تکمیل شده و تقریبا امکان خرید بلیت برای آنها وجود ندارد.

اما در مسیرهای دیگری مانند تهران-زاهدان ،‌ تهران-یزد‌، تهران-مشهد امکان خرید بلیت در برخی گزینه‌های غیر کوپه‌ای وجود دارد.

طبق اطلاعات ارائه شده در این سامانه‌ها همچنان در مسیر تهران- مشهد قطارهای پردیس سالنی ‌، قطارهای درجه یک و درجه دو اتوبوسی و قطارهای خلیج فارس امکان خرید دارند.

میانگین قیمت بلیت‌های باقی مانده نیز از حدود 26 هزار تومان آغاز شده و به حدود 95 هزار تومان می‌رسد.

طبق اعلام شرکت راه آهن برای سفرهای نوروزی سالن 95 نزدیک به دو میلیون ظرفیت مسافر پذیری در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد تا کنون بخش قابل توجهی از این ظرفیت به فروش رسیده است.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی برنامه بلند مدت مدیریت حمل و نقل کشور در سال‌های آینده حول محور توسعه و گسترش نفوذ حمل و نقل ریلی در نظر گرفته خواهدشد و از این رو به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده فضا برای افزایش ظرفیت قطارهای مسافرتی به وجود بیاید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا