پشت‌پرده اختلاس‌های چند میلیاردی فروشگاه رفاه در دولت قبل

پشت‌پرده اختلاس‌های چند میلیاردی فروشگاه رفاه در دولت قبل

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ضمن انتقاد شدید از ضعف سیستم مالی این فروشگاه در سال‌های گذشته، از اختلاس چند میلیاردی در این مجموعه در اواخر دولت قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرشید گلزاده عصر روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه ضعف سیستم‌های مالی در سال‌های گذشته مشکلاتی را برای مجموعه رفاه موجب شد، اظهار کرد: در اواخر دولت گذشته مبلغ 5.6 میلیارد تومان که با سود آن این رقم در حال حاضر به هشت میلیارد تومان می‌رسد از شرکت خارج شد که برای آن پرونده حقوقی تشکیل دادیم و این موضوع در حال پیگیری است. همچنین در همان دوره مبلغ پنج میلیارد تومان بن به 11 شرکت سوری فروخته شد که توانستیم نیمی از مبلغ را به شرکت بازگردانیم و بقیه نیز در حال بازپس‌گیری است.

گلزاده، ورود و استخدام افراد غیر کارشناس، توسط لابی‌های مختلف در اواخر دوره قبل را از دیگر مشکلات این مجموعه دانست و اظهار کرد: بیش از 100 نفر به این شرکت وارد شدند که بعضا در پست‌های مدیریتی نیز فعالیت می‌کنند و استخدام رسمی شده اند که تخصص و توانایی های لازم را نیز ندارند و فقط هزینه زایی برای مجموعه به همراه دارند، متاسفانه هر از گاهی که در نظر داریم برخی از آن ها را تعدیل کنیم جوسازی رسانه ای شده و مشکلاتی برای ما ایجاد می شود.

وی در بخشی از سخنان خود درباره برنامه‌های این مجموعه برای افتتاح شعب خارجی نیز گفت: کارهای خوبی نیز در این زمینه در حال انجام است و اگر بخواهیم با شرکت‌های اروپایی رقابت کنیم باید استانداردهای خود را ارتقا دهیم.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه در عین حال با بیان اینکه برنامه‌ای برای ورود به کشور عراق داریم و مذاکراتی نیز انجام شده است، گفت: معتقدیم با توجه به ضعف زیرساخت‌های شهری آنجا، دولت باید به ما کمک کند که بتوانیم به بازار عراق راه یابیم که یکی از برنامه های مهم ما در آینده ورود به این بازار است.

گلزاده همچنین از مذاکره با چند شرکت اروپایی و ترک خبر داد و افزود: تقاضاهایی از شرکت‌های عربی داشتیم و به دنبال آن هستیم که دو مدل فروشگاهی جدید ایجاد کنیم و از خارجی‌ها در این فروشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین از ایجاد اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آینده خبر داد و در عین حال درپاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره برگزاری نمایشگاه‌های بهاره تاکید کرد: به شدت منتقد برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها هستم؛ این نمایشگاه‌ها که بعضا توسط شهرداری برگزار می‌شود و دلالان و واسطه‌ها در آن شرکت کرده وکالاهایی که شاید قاچاق نیز باشد در این نمایشگاه عرضه می شود، قابلیت رقابت با ما را ندارد.

گلزاده با تاکید بر اینکه این گونه نمایشگاه ها نباید برگزار شود و اصلا محیط مناسبی برای مردم نیست از نظارت ضعیف در روند برگزاری این نمایشگاه‌ها نیز انتقاد کرد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شعار ما منزلت و رفاه مردم است‌، تصریح کرد: برخلاف تصوری که از ارزان فروشی وجود دارد و آن را نشان از بی کیفیتی کالا عنوان می کنند، ارزان فروشی که در مجموعه ما صورت می‌گیرد به دلیل کاهش نرخ سود واقعی ما است که در برخی کالاها تا حدود دو درصد نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا