3 گام برای آنکه دوباره عاشق کارتان شوید

3 گام برای آنکه دوباره عاشق کارتان شوید

تقریبا همه ما به‌خوبی می‌دانیم که دلسردی از کار چه حسی دارد؛ حس تازگی و جذابیت کار رنگ می‌بازد و احساسات منفی، به شکل غیرقابل‌انکاری اوج می‌گیرد. اما چه چیز باعث می‌شود کاری که با عشق و علاقه شروع کرده‌ایم، تا این اندازه برایمان عادی و خسته‌کننده شود؟

وقتی تازه کار خود را شروع می‌کنید، تقریبا تمامی اطرافیانتان شور و شوق و حس غرور و افتخار به شغل جدید را در چهره شما مشاهده می‌کنند. وقتی کسی از درباره اوضاع و احوال زندگی‌تان سوال می‌پرسد، شما پاسخ را با شغلتان شروع می‌کنید. شاید هم از قبل منتظر این سوال هستید تا همیشه درباره شغلتان از شما بپرسند و شما با شور و هیجان راجع به آن حرف بزنید.

اما هرچه زمان می‌گذرد، استرس ناشی از شغل اوج می‌گیرد و در نهایت دیگر شغلی که دارید دیگر برایتان مانند سابق خاص و جذاب نیست و حتی کوچکترین چیزی هم ممکن است شما را تحریک و عصبی کند. حالا دیگر، کاری که زمانی عاشق آن بودید، به یک شغل معمولی تبدیل شده است. آیا این اتفاق برای شما هم آشناست؟

به‌گزارش پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، موسسه افکارسنجی «گالوپ»، گزارشی را از وضعیت کاری آمریکایی‌ها منتشر کرده که طی آن، درحال حاضر 30 درصد از نیروهای کاری در آمریکا به کار گماشته شده‌اند و نسبت نیروهای به کار گماشته به نیروهایی که دست از کار کشیده‌اند، دو به یک است و این بدان معناست که بخش وسیعی از کارگران آمریکایی یعنی چیزی حدود 70 درصد، به ظرفیت کامل خود دست نیافته‌اند که این مشکل، تاثیری جدی روی اقتصاد آمریکا و وضعیت کمپانی‌های آمریکایی دارد.

خواه آنکه این وضعیت را ناشی از طبیعت کار بدانیم یا افرادی که برای آنها کار می‌کنیم، اما از دست رفتن اشتیاق به کار، یک مشکل متداول و مرسوم است. ولی خوشبختانه، تدابیری وجود دارد که می‌تواند مجددا شور و شوق را به شما بازگرداند تا دوباره عاشق کار خود شوید.

استفاده از مزایای شغلی

با نگاهی به آیین‌نامه و دستورالعمل‌های سازمانی محل کار خود، می‌توانید از مزایای شغلی که ازسوی کارفرما ارائه می‌شوند، نظیر عضویت در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی و مشاوره‌های مالی اطلاع کسب کنید. با به خاطر داشتن این مزایا، قطعا نگاه قدرشناسانه‌تری به افرادی خواهید داشت که هرماه زیر چک حقوق شما را امضا می‌کنند.

آخرین باری که به مسافرت رفتید کی بود؟ بعضی اوقات، کمی فاصله گرفتن از فضای کار، مانند آبی بر آتش است. البته این بدان معنا نیست که حتما به یک سفر پرهزینه بروید، بلکه حتی یک سفر یک روزه یا پیک‌نیک هم جواب می‌دهد. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که 15 درصد از کارمندان آمریکایی هرگز از مرخصی سفر خود استفاده نمی‌کنند که بخشی از آن می‌تواند به این دلیل باشد که برخی از آمریکایی‌ها از کار خود استعفا داده‌اند. اما به‌هر ترتیب همه ما هر از گاهی، به مرخصی و استراحت نیاز داریم.

گسترش دامنه روابط اجتماعی

اغلب چه اندازه برای صحبت کردن با همکارانتان وقت می‌گذارید؟ آیا شماهم جزو افرادی هستید که صحبت و معاشرت با همکارانتان را به پایان وظایف کاری خود محول می‌کنند؟ اگر کمی رابطه اجتماعی خود را با همکارانتان توسعه دهید، شاید این مساله بتواند شور و شوق کار کردن را به شما برگرداند. البته این بدان معنا نیست که همه زیر و بم زندگی خود را در کل دفتر جار بزنید. اما اگر هر از گاهی در هنگام خوردن چای یا قهوه درحال گپ زدن با همکارتان هستید، کمی خلاقیت به خرج دهید و بحث‌های جالبی را پیش بکشید تا بتوانید دوستان کاری جدیدی برای خود بیابید.

قدم برداشتن به سوی رشد و ارتقای شغلی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، گاهی اوقات، بسیاری از ما به دلیل اینکه کارمان بیش از اندازه آسان است، شور و شوق خود را نسبت به آن از دست می‌دهیم. از آنجا که برای مدت طولانی به این کار مشغول بوده‌ایم، دیگر می‌توانیم آن را چشم بسته هم انجام دهیم. در چنین مواقعی، زمان تلاش برای ارتقای شغلی فرا می‌رسد. البته، برای کسب ارتقای شغلی، اساسا باید صلاحیت آن را داشت. بنابراین، داشتن هدف برای تبدیل شدن به بهترین نامزد کسب ارتقای شغلی، بهترین راه برای احیای زندگی و شور و شوق دوباره برای شغلی است که از آن دلسرد شده‌اید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا