اعلام نهایی دلیل سقوط آنتونف 140 پس از 18 ماه

اعلام نهایی دلیل سقوط آنتونف 140 پس از 18 ماه

مشاور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نتیجه بررسی‌ها درباره دلایل سقوط آنتونف ۱۴۰ که درمردادماه ۹۳ را اعلام کرد.

به گزارش نامه نیوز، مشاور رئیس سازمان هواپيمايی كشوری با اعلام نتیجه بررسی‌ها درباره دلایل سقوط آنتونف ۱۴۰ که درمردادماه ۹۳ اتفاق افتاده بود، گفت: نقص فنی، نتيجه نهايی سانحه پرواز مسير تهران- طبس اعلام شده است.

رضا جعفرزاده گفت: پس از گذشت بيش از ۱۸ ماه از سانحه هواپيماي آنتونف ۱۴۰ و صرف هزاران نفر ساعت كار كارشناسي توسط تيم بررسي سانحه، كار بررسی سانحه هواپيماي مذكور به پايان رسيد و نقص فني نتيجه نهايي سانحه پرواز مسير تهران- طبس علت اصلي سقوط هواپيما شناخته شد.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به كارايي هواپيما و بررسي هاي تخصصي صورت گرفته روي تمامي احتمالات و نظريات، اشكال در سيستم كنترل الكترونيكي موتور هواپيما عامل محوري و موثر در سانحه بوده و اشكال در اين سيستم نه تنها موجب نارسايي در هشدار به موقع به خلبان شده بلكه خود عامل مهمي براي از دست رفتن موتور هواپيما شده است.

جعفرزاده گفت: سازمان هواپيمايي كشوري براي رسيدن به نتايج دقيق و رفع تمامي احتمالات مطرح شده و رسيدن به نتايج صحيح از تمامي ظرفيت‌هاي ممكن استفاده و در طول بررسي ها از كارشناسان روسي و اكرايني و شركت طراح و سازنده موتور هواپيما نيز بهره گرفته است.

وی در ادامه اذعان كرد بررسي ها باتوجه به مستندات موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سياه) و لاشه هواپيما حاصل و از سه عامل سانحه ساز ماشين (هواپيما)، محيط (وضعيت جوي) و انسان عامل اول يعني نقص فني علت اصلي سانحه اعلام شد.

اين هواپيما با ۴۸ سرنشين در مرداد ماه ۹۳ در ساعت ۹:۲۲ به وقت محلي در حوالي فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و ۲ خلبان و ۴ كادر پروازي و ۳۴ مسافر آن جان باختند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا