رييس انجمن سرب و روي در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

فعاليت معادن سرب وروي با ظرفيت 10 سال قبل

فعاليت معادن سرب وروي با ظرفيت 10 سال قبل پايگاه خبري معدن نيوز- رييس انجمن سرب و روي گفت: آنچه که طي سال‌هاي اخير در بخش معدن شاهد بوديم تفاوت توسعه در بخش معدن نسبت به بخش صنعت است به طوري که در اين بخش اقتصادي، همچنان کاستي‌هاي فراواني وجود دارد که بايد در کوتاهترين زمان ممکن نسبت به رفع اين مشکلات اقدام کرد.
يوسف مرادلو در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: مسئولان بايد به بخش معدن به عنوان يک واحد اقتصادي درآ مدزا توجه بيشتري داشته باشند و با برگزاري جلسات گوناگون و ارائه راه‌حل‌هاي متفاوت، مشکلات اين حوزه را تا حد امکان برطرف کنند.
وي خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر با توجه به ذخاير و معادن موجود در کشور، مي‌توان علاوه بر تامين نيازهاي داخلي، در بخش صادرات هم وارد شده و بخش قابل توجهي از محصولات معدني را به ساير کشورها به فروش رساند ودر نتيجه درآمدهاي قابل توجهي به کشور تزريق کرد.
مرادلو تصريح کرد: اما اين مسئله زماني ايجاد مي‌شود که معادن سرب و روي ايران نيز توسعه يافته و مشکلات اين حوزه تا حد امکان برطرف شود زيرا در غير اين صورت امکان توليد محصولات مناب براي صادرات وجود نخواهد داشت.
رييس انجمن سرب و روي اظهار کرد: در ايران دو معدن بزرگ سرب و روي وجود دارد که معادن مهدي آباد از چند سال پيش تا کنون راکد مانده و در معدن انگوران نيز طي سال‌هاي اخير توسعه خاصي انجام نشده است.
مرادلو گفت: متاسفانه يکي از مشکلاتي که هم‌اکنون با آن مواجه هستيم ظرفيت‌هاي کارخانه‌ها است به طوري که بسياري از واحدهاي توليد محصولات سرب و روي، با ظرفيت‌هاي 10 سال پيش کار مي‌کنند و اين در حالي است که در هيچ کجاي دنيا چنين مواردي وجود ندارد.
وي تاکيد کرد: همچنين در برخي صنايع شاهد تبعيض در توزيع مواد اوليه و سهميه بندي هستيم در واقع برخي حوزه‌ها با توجه بيش از اندازه رو به رو هستند و اين در حالي است که در بخش ديگر با کمبود سهميه و بي‌توجهي مواجه مي‌شويم که اين موارد و مشکلات، ضربه سختي را بر پيکره بخش‌هاي اقتصادي که با بي‌توجهي رو به رو مي‌شوند، وارد و شرايط را براي ادامه حيات مشکل تر و اميد کمتر مي‌کند که مسئولان بايد عدالت محوري را در بخش‌هاي گوناگون معادن و صنايع را سر لوحه اهداف خود قرار دهند.
رييس انجمن سرب و روي ايران تصريح کرد: براي اين که مشکلات در حوزه صنايع مطرح شود بايد راهکارهايي براي افزايش ظرفيت‌هاي موجود در نظر گرفته و با سياست گذاري‌هاي دقيق و به موقع مشکلات حوزه‌هاي گوناگون معادن ايران به خصوص بخش سرب و روي برطرف شود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا