نایب‌رئیس شورای ملی زعفران ایران در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

صادرات زعفران ایران به آمریکا بعد از رفع تحریم هنوز ۵۰کیلو‌ نشده/ تحریم دلار پابرجاست

صادرات زعفران ایران به آمریکا بعد از رفع تحریم هنوز ۵۰کیلو‌ نشده/ تحریم دلار پابرجاست

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: صادرات زعفران ایران به آمریکا بعد از برداشته شدن تحریم‌ها از ۵۰ کیلوگرم عبور نکرده است اما این بازار ظرفیت واردات ۵ تا ۱۰ تن از زعفران ایران را دارد.

محسن احتشام در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بازار آمریکا از گذشته بازار بالقوه‌ای برای صادرات زعفران ایران بوده است، محصولات بسته بندی و بابرند را می‌توان به این کشور صادر کرد.

وی افزود: در صورت گشایش بازار آمریکا، این بازار شرایط مناسب و ارزش افزوده بالایی برای کشور و صادرکنندگان ایرانی فراهم می‌کند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران ادامه داد: صادرات به آمریکا را به‌تازگی آغاز کرده‌ایم و در حال بازاریابی، بازار شناسی و  معرفی (دوباره) خود هستیم.

وی اضافه کرد: برای ما نیز بسیار به‌صرفه‌تر است که محصولات خود را به‌صورت بسته بندی شده و با برند این کشور صادر کنیم و ارزش افزوده بیشتر و توسعه کارآفرینی را برای کشور مهیا کنیم.

صادرکنندگان زعفران به‌دنبال تغییر مسیر از اسپانیا به آمریکا

 این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه  محموله‌های صاداراتی به این کشور در پارت‌های کوچک و به‌صورت 50 تا 100 کیلوگرمی صادر می‌شود، تصریح کرد: صادرات ما به آمریکا بعد از رفع تحریم‌ها بسیار کم است و هنوز از 50 کیلوگرم عبور نکرده است اما این بازار ظرفیت دریافت 5 تا 10 تن زعفران از ایران را دارد.

احتشام تأکید کرد: صادر کنندگانی که محصولات خود را به‌صورت فله‌ای به اسپانیا صادر می‌کنند، اکنون دنبال این هستند که محصولات خود را به آمریکا صادر کنند.

وی گفت: موانع صادرات زعفران به آمریکا برداشته شده است اما هنوز هم نمی‌توانیم پول محصول فروخته شده را به‌راحتی دریافت کنیم و محدودیت‌های نقل و انتقال پول کماکان پابرجا است.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا