یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تسنیم:

روزهای مثبت بورس تا پایان سال ادامه دارد

روزهای مثبت بورس تا پایان سال ادامه دارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به‌صورت سنتی بازار سهام در روزهای پایانی هرسال و نیز معاملات نوروزی روند مثبت و رو به رشدی را سپری می‌کند که این روزهای مثبت برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود.

محمد قصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با ابراز "در حال حاضر شاهد معاملات به‌دور از هیجان در بورس هستیم" گفت: بر این اساس احتمال روند نزولی شدید شاخص و قیمتها به‌دور از ذهن است.

این کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی روزهای مثبت بورس تا پایان سال افزود: به‌صورت سنتی بازار سهام در روزهای پایانی هر سال و نیز معاملات نوروزی روند مثبت و رو به رشدی را سپری می‌کند که این موضوع برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص دلایل رشد گروه خودرویی در بورس نیز اذعان داشت: گروه خودرو به‌همراه بانکی‌ها و حمل و نقلی‌ها از جمله گروههای بورسی هستند که تحت تأثیر مستقیم تحریم‌ها بوده‌اند و اجرایی شدن برجام بیشترین تأثیر مثبت را بر آنها دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: علاوه بر این در برخی نمادهای گروه خودرویی اتفاقات مثبتی پیش‌بینی می‌شود که تأثیر مثبتی بر کلّیت این گروه گذاشته است.

وی افزود: به‌عنوان مثال در نماد خساپا که یکی از پرحاشیه‌ترین نماد‌های این صنعت است، برنامه خروج از زیان و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها موجب کمرنگ شدن نگرانی‌های سهامداران آن شده است و یا این که انتشار خبر فروش یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ایران خودرو و یک بلوک از گروه بهمن موجب رشد‌های قابل توجه نماد این شرکتها در بورس طی روزهای گذشته شده است.

قصری همچنین گفت: یکی از دلایل افت بازار سهام در دو سال گذشته کاهش قیمت جهانی برخی کالاها و نفت بود که این روزها شاهد بهبود این شرایط هستیم و رشد قیمت کالاهای جهانی و نفت این روزها توانسته است سیگنال مثبتی به بازار بدهد.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا