تکرار/ نماینده فائو در ایران در گفتگو با تسنیم خبر داد

فعالیت مشترک فائو و بهداشت جهانی برای ارزیابی سلامت غذا در ایران

فعالیت مشترک فائو و بهداشت جهانی برای ارزیابی سلامت غذا در ایران

نماینده فائونماینده فائو در ایران با اشاره به فعالیت مشترک فائو و WHO برای ارزیابی سلامت مواد غذایی در ایران گفت: فائو در حال نهایی کردن پروژه‌ای است تا با دولت ایران برای تدوین استراتژی اطمینان از تامین امنیت غذایی تا پایان سال ۲۰۲۵ دست یابد.

سرج ناکوزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با وضعیت تامین امنیت غذایی در ایران اظهار کرد: ایران یکی از 13 کشوری بود که به هدف اول از اهداف هزاره که همان مبارزه با گرسنگی و فقر است، دست پیدا کند.

وی افزود: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در ایران، این موفقیت را سال گذشته (2015 ) به رسمیت شناخت و آن را به دولت جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرد.

نماینده فائو در ایران و در سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ادامه داد: دولت آقای روحانی تلاش‌های جدی در این رابطه در حال انجام دارد تا امنیت غذایی با توجه به جمعیت کشور ایران محقق شود.

وی تصریح کرد: فائو در حال نهایی کردن پروژه ای است تا با دولت ایران به تدوین استراتژی اطمینان از تامین امنیت غذایی در ایران در فاصله زمانی امروز تا پایان سال 2025 دست یابد.

ناکوزی دراین باره اضافه کرد : مسلما با چالش‌هایی در موضوع تغذیه و امنیت غذا روبه رو هستیم که برای آنها فائو برنامه ریزی‌هایی دارد و در آن با بخش های مختلف دولت ایران از جمله وازرتخانه‌های بهداشت،کشاورزی و بقیه دستگاه‌های ملی و سایر دستگاه‌های مرتبط داخل سازمان ملل و هر نهاد و سازمانی که در این ارتباط بتواند کار کند، برای نیل به این اهداف به کار گیرم.

نماینده فائو درباره وضعیت سلامت محصولات کشاورزی و غذایی ایران گفت: در حال تدوین فعالیت مشترک بین فائو و WHO برای ارزیابی سلامت مواد غذایی در ایران هستیم و امیدواریم این ارزیابی هر چه زودتر به نتیجه برسد تا بتوانیم اطلاعات دقیق‌تری درباره وضعیت سلامت غذا در ایران در اختیار شما قرار دهیم.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا