رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

اسلواکی شریک مناسب ایران برای قطعه‌سازی خودرو

اسلواکی شریک مناسب ایران برای قطعه‌سازی خودرو

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به علاقه‌مندی اسلواک‌ها برای همکاری با ایران در زمینه قطعه سازی خودرو گفت: اسلواکی فعالیت‌های مناسبی در زمینه قطعه سازی دارد.

مسعود خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: اسلواکی کشوری تازه تاسیس بوده و به دنبال آن است که در ایران سرمایه گذاری کند و علاقه مندی خود را در این باره نشان داده است.

وی افزود: اسلواک‌ها در صورتی که همتای ایرانی خود را پیدا کنند، زمینه و امکان همکاری با این کشور وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین گیر ما برای توسعه روابط اقتصادی گیر بانکی است ادامه داد: اسلواکی فعالیت‌های مناسبی در زمینه قعطعه سازی دارد و برای همکاری با ایران نیازمند همکاری دولت‌ها با یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه قطعه سازی ما دست بخش خصوصی است اما خودرو سازی‌های ما دولتی بوده و برای ورود سرمایه گذاران خارجی همکاری دولتی‌ها مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، وازیل هوداچ وزیر اقتصاد جمهوری اسلواکی در نشست مشترک  17 اسفند سال جاری بازرگانان اسلواکی و ایران در اتاق بازرگانی تهران در این ارتباط اظهار کرد: دو دولت ایران و اسلواکی می‌توانند نقش موثری در فراهم آوردن شرایط و زیرساخت‌ها برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور داشته باشند.

گفتنی است، این کشور با وجود جمعیت کمی که دارد سالانه یک میلیون خودرو در سال تولید می‌کند و شرکت‌های کیا، سیتروئن و پژو در اسلواکی فعالند و تولیدکنندگان این کشور در زمینه قطعه‌سازی مطرح هستند.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا