مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

صادرات محصولات کشاروزی دزفول، جیرفت و فارس به روسیه

صادرات محصولات کشاروزی دزفول، جیرفت و فارس به روسیه

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت:در فاز نخست، قرار شد باحمل و نقل هوایی محصولات از مناطقی مانند دزفول، جیرفت و استان فارس به روسیه صادر شود و یارانه صادراتی پرداخت شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، شاهرخ شجری با اعلام این مطلب افزود: شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی متشکل از کارگروه‌های محصولی مانند کارگروه دامی، شیلات، زراعی، باغی، صنایع غذایی، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و همچنین دستگاه‌های مربوطه همچون گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و سازمان توسعه تجارت است.

وی هدف از تشکیل این شورا را بررسی مشکلات و چالش‌های صادرات و رفع آن با رایزنی دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد.

شجری گفت: پس از بررسی مشکلات صادرات در کارگروه‌ها، راهکارهایی در اختیار شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد و در آن شورا مشکلات تحلیل شده و سیاستگذاری انجام می‌گیرد.

وی برندسازی را یکی از چالش‌های صادرات محصولات کشاورزی کشور دانست و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این محصولات به صورت فله‌ای صادر می‌شود در حالی که صادرات کالاها باید با برند ایرانی و در بسته‌بندی‌های شکیل به بازارهای بین‌المللی عرضه شود.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی، حمل و نقل محصولات کشاورزی را از دیگر چالش‌های مهم صادرکنندگان ایرانی عنوان و تصریح کرد: برای صادرات محصولات با کیفیت با حضور مدیر کل ترانزیت و شرکت های حمل و نقل جلسه‌ای برگزار کردیم و پس از بررسی مسایل، فهرستی از شرکت های حمل و نقل که رانندگانشان دوره‌های آموزشی بین‌المللی را گذرانده و دارای گواهی از دانشگاه علمی – کاربردی هستند را تهیه کرده و در اختیار اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان قرار دادیم.

وی در عین حال بر راه‌اندازی حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه تاکید کرد و گفت: ما پیشنهاد راه‌اندازی حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی به روسیه را به سازمان توسعه تجارت داده‌ایم که مورد موافقت قرار گرفته است.

شجری ادامه داد: در فاز نخست، قرار شده حمل و نقل هوایی محصولات از مناطقی مانند دزفول، جیرفت و استان فارس به روسیه صادر شود و همچنین یارانه صادراتی به حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

انتهای پیام //

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا