قیمت سنگ آهن و زغال سنگ متاثر از بهای نفت در حال تنزل است / بازار چین را از دست دادیم

قیمت سنگ آهن و زغال سنگ متاثر از بهای نفت در حال تنزل است / بازار چین را از دست دادیم

دنیای معدن - دامپینگ چینی ها فشار زیادی بر سطح قیمت ها و رقابت بر بازار وارد کرد.

سید بهادر احرامیان در خصوص وضعیت کنونی بازار فولاد اظهار داشت: بازار داخلی و خارجی فولاد هر دو در رکود است و احتمال بازگشت رونق به این بازار در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد.

وی ادامه داد: از یک طرف در داخل کشور با مازاد تولید فولاد و از سوی دیگر با افت شدید تقاضا در عرصه جهانی روبرو هستیم.

احرامیان خاطر نشان کرد: همچنین دامپینگ چینی ها نیز فشار زیادی بر سطح قیمت ها و رقابت بر بازار وارد کرد.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی سنگ آهن و زغال سنگ به دلیل کاهش نرخ نفت در حال تنزل است افزود : بعید به نظرمی رسد قیمت ها به روال سابق برگردد هر چند در مورد بهبود نرخ سنگ آهن صحبت هایی می شود اما در نهایت قیمت ها به حالت قبل برنخواهد گشت.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین در مورد واردات گندله آهن از هند به ایران خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود 3 تا 4 میلیون تن گندله در سال نیازمند واردات آن هستیم البته در گذشته نیز واردات از هند صورت می گرفت که برای مدتی متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بزرگترین واردکننده گندله هستیم گفت: سیاست های اشتباه ایران را به واردکننده این محصول تبدیل کرد.

وی در مورد این موضوع که در بسته خروج از رکود به صنایع کوچک توجهی نشده است ادامه داد: این انتظار غیر منطقی است زیرا این بسته تنها بسته انبساط پولی است تا به بخشی از صنایع کمک شود اما در کل اقتصاد تحرکی بوجود نخواهد آمد.

احرامیان با بیان اینکه وام های زودبازده راه خود را پیدا می کنند افزود: این انتظار که حتما گوشه ای از بسته خروج از رکود مربوط به صنایع کوچک باشد انتظار نابجایی است .

وی در مورد بازار چین نیز گفت: وضعیت اقتصادی چین در حال حاضر تعریفی ندارد این کشور سالانه بین 600 تا 700 میلیون تن سنگ آهن وارد می کند اما ما عملا این بازار را از دست داده ایم این در حالی است که در گذشته 20 میلیون تن سنگ آهن به چین ارسال می کردیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا