در گفت وگو با ایرنا

مسئول ارشد شرکت خدمات مالی افیس: حدود 10 کشور خارج از سوئیفت هستند

مسئول ارشد شرکت خدمات مالی افیس: حدود 10 کشور خارج از سوئیفت هستند

تهران- ایرنا- مسئول ارشد شرکت خدمات مالی افیس (EFiS EDI Finance Services AG) گفت: هنوز 10 تا 12 کشور خارج از جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی(سوئیفت) هستند.

«آرمین گرهارت» در حاشیه دومین همایش بانکداری و تجاری ایران اروپا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: کره شمالی، بخشی از سومالی و یمن از جمله این کشورها هستند.
وی ادامه داد: بیش از 9 هزار بانک در بیش از 200 کشور جهان از طریق سوئیفت به صورت مستقیم و غیرمستقیم به هم وصل هستند.
وی تاکید کرد: سوئیفت تنها سیستم جهانی ارتباط مالی بین بانکی است که اطلاعات را منتقل می کند.
گرهارت در پاسخ به این پرسش که آیا سیستم ارتباط مالی بین بانکی که به تازگی چین با عنوان «سی.آی.پی.اس» معرفی کرده است، سیستمی به موازات سوئیفت است یا مکمل آن؟ گفت: سیستم های دیگر به جز سوئیفت، سیستم های محلی محسوب می شوند و از نظر گستردگی و جهان شمولی، قابل مقایسه با سوئیفت نیستند.
وی افزود: شبکه مالی که چین معرفی کرده موازی سوئیفت نیست اما می تواند مکمل آن باشد.
سی.آی.پی.اس طرفدار سیستم پرداخت بین المللی چین است. این شبکه درصدد است رقیب مستقیم سوئیفت باشد و راه جدیدی برای ارتباط بانک های جهانی و تعامل مالی آنها با یکدیگر معرفی کند که به آمریکا وابسته نباشد.
این مسئول شرکت افیس ادامه داد: ایران پیش از تحریم ها زیرپوشش سوئیفت بود و پس از لغو تحریم های بین المللی در ژانویه (دی) گذشته، سوئیفت نیز تحریم های خود علیه تهران را لغو کرد و ایران تاکنون از سیستمی به غیر از سوئیفت استفاده نکرده است.
دومین همایش بانکداری و تجارت ایران و اروپا هفته گذشته در تهران برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا