در مجمع فوق العاده دیروز:

سایپا ۳.۹ هزار میلیارد تومانی شد و تعهد داد و آماده بازگشت به بورس شد

سایپا ۳.۹ هزار میلیارد تومانی شد و تعهد داد و آماده بازگشت به بورس شد

مجمع فوق العاده دیروز سایپا به افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی رای داد تا این شرکت با سرمایه جدید و ۳.۹ هزار میلیارد تومانی آماده بازگشت به بورس شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد ساپیا از سوم اسفند که به دلیل تعدیل منفی بیش از 78 درصدی اولین پیش بینی سال آینده نسبت به سال مالی 94 رخ داد ( 100 ریال برای هر سهم و با سرمایه بیش از 1.7 هزار میلیارد تومانی)، موضوع افزایش سرمایه 204 درصدی این شرکت به یکی از مسائل مهم صنعت خودرو و تا حدی بازار سهام تبدیل شد.

براساس این گزارش، چرا که بعد از اعلام این شرکت برای تامین مالی بیش از 3.6 هزار میلیارد تومانی از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها، حرف و حدیث و نظرات کارشناسی مخالفی مطرح شد. از سوی دیگر برخی نگران بودند در صورت عدم صدور مجوز افزایش سرمایه سایپا که به یکی از لیدرهای بازار تبدیل شده ، سهام صنعت خودرو و بخش مهمی از بازار با ریزش مواجه شود.

اما بعد از کش و قوس دو سه هفته ایی و بیم و امید، سازمان بورس بالاخره مجوز افزایش سرمایه "خساپا" را داد اما با 125 درصد موافقت و نکاتی را به سهامداران اعلام کرد.

با این اوصاف مجمع این شرکت صبح دیروز با حضور 77 درصد سهامداران برگزار و طی آن به افزایش سرمایه بیش از 2 هزار و 182 میلیارد تومانی رای داده شد. در این میان سایپا تعهد داده قبل از برگزاری مجمع سالانه مربوط به سال مالی 29 اسفند 94 که به احتمال زیاد مانند اکثر سال های پیش اواخر تیر برگزار خواهد شد، نسبت به ثبت سرمایه جدید بیش از 3 هزار و 926 میلیارد تومانی اقدام کند. 

به این ترتیب باید منتظر بازگشایی نماد "خساپا" طی روزهای آخر سال بود اما امکان دارد بازگشایی نماد آن منوط به اعلام سود سال آینده با سرمایه شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا