تاکنون ۱.۸ میلیون واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده اند

تاکنون ۱.۸ میلیون واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده اند

دزفول- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع دو میلیون و ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر در کشور تا به امروز یک میلیون و ۸۸۰ هزار واحد به بهره برداری رسیدند.

 

احمد اصغری مهر آبادی ظهر امروز شنبه در آئین بهره برداری از یک هزار و ۴۳۸ واحد مسکن مهر در مهرشهر دزفول که با حضور مسئولان کشوری، استاني و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد:  از مجموع دو میلیون و ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر کشور که از ابتدای شروع این طرح ها با بانک های عامل قرارداد های مشارکت مدنی بسته شده تا به امروز یک میلیون و ۸۸۰ هزار واحد به بهره برداری رسیدند.
وی با بیان اینکه حدود ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر نيز در حال ساخت است، افزود: تاکید دولت  اتمام این پروژه ها تا پایان سال ۹۵ است که ما نیز وعده داده ایم که پروژه های مسکن مهری که معارض ندارند را بتوانیم تا این تاریخ به مرحله بهره برداری برسانیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر عنوان کرد: برخی از پروژه های مسکن مهر در کشور دارای مشکلات مالی و قضایی هستند که خوشبختانه دستگاه قضا دستور داده تا لیست این پروژه هارا در اختیار آنها قرار دهیم تا در خصوص آنها تعیین تکلیف نهایی انجام شود.
اصغری مهر آبادی با بیان اینکه برخی از واحدهای مسکن مهر  کشور فاقد متقاضی هستند، گفت: طبق مصوبه هیئت دولت شرایط چهارگانه متقاضیان مسکن مهر باطل شد و وزیر راه و شهرسازی نیز دستور العمل هایی را به استان ها ابلاغ کرده و استان ها یک هفته پس از این ابلاغیه موظف به اطلاع رسانی در خصوص چگونگی فروش این واحدهای بدون متقاضی هستند.
وی گفت: به این ترتيب از دوشنبه هفته جاري اطلاعات واحدهای بدون متقاضی و وضعیت دقیق طرح ها، قیمت تمام شده و سهم پرداخت شونده از سوي متقاضی در سایت اطلاع رسانی می شود تا مردم با مراجعه به این سایت ها بتوانند برای دریافت واحدهای مسکن مهر ثبت نام کنند که این امر از زمان اطلاع رسانی سایت ها به مدت یک ماه ادامه دارد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر عنوان کرد: برای ثبت نام و تحویل این واحدهای مسکن مهر دو شرط تاهل و عدم برخورداری از امکانات دولت و زمین های مسکونی نیاز است که اگر فروش تمام واحدهای باقیمانده توسط افراد دارای این دو شرط به پایان نرسید تمامی شروط حذف خواهد شد تا پروژه های فاقد متقاضی به طور کامل پایان یابند.
اصغری مهر آبادی همچنین با بیان اینکه حل مسائل زیربنایی و روبنايي مسکن مهر از جمله مشکلات آب، برق، گاز و فاضلاب بر عهده وزارت های نیرو و نفت است، افزود: بااین وجود ما نیز در وزارت راه و شهرسازی با استفاده از منابع طبیعی خود در رفع این مشکلات  همواره کمک حال وزارت خانه های مذکور بوده ایم.
وی تصریح کرد: ساخت مدرسه، مسجد، کلانتري و مراکز درمانی و بهداشتی در پروژه های مسکن مهر نیز بر عهده دستگاه های متولی است اما وزارت راه و شهرسازی از محل فروش اراضی خود تاکنون احداث ۴۷۷ باب مدرسه در پروژه های مسکن مهر کشور را آغاز کرده که از این تعداد تاکنون ۱۸۰ باب مدرسه افتتاح شده اند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین اضافه کرد: از ۸۲۲ باب مسجد در دست اجرا نیز تاکنون ۲۳۲ باب مسجد افتتاح شده اند ضمن اینکه از ۵۷ واحد کلانتری نیز تاکنون توانسته ایم ۲۵ واحد را به بهره برداری برسانيم و سایر موارد را نیز تلاش می کنیم در سریع ترین زمان ممکن به مردم تحویل دهیم.
اصغری مهر آبادی یادآور شد: با مساعدت ها و تلاش های استاندار خوزستان، فرمانداران شهرستان های خوزستان و بانک مسکن این استان، تاکنون پروژه های مسکن مهر زیبایی در استان خوزستان به بهره برداری رسیده اند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا