توضیح اینستاگرامی به سبک وزیر ارتباطات

از توضیح مجدد درباره تلگرام تا درخواست از طرفداران بازیهای رایانه‌ای

از توضیح مجدد درباره تلگرام تا درخواست از طرفداران بازیهای رایانه‌ای

وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود در قالب دو پست به ارائه توضیحاتی درباره اتصال به عراق، مشکلات تلگرام و بحث اختلالات اخیر اینترنت کشور پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود واعظی که طی روزهای گذشته برای بررسی وضعیت ارتباطات دو کشور و جلوگیری از بروز مشکلات ارتباطی در ایام عزاداری اربعین سفری به کشور عراق داشت، پس از بازگشت از این سفر شب گذشته در صفحه رسمی اینستاگرام خود در قالب دو پست توضیحات نسبتا مفصلی به کاربران ارائه کرده است.

در مطلب منتشر شده از سوی وی آمده است: «پس از بازگشت از سفر عراق، مطالعه ای از نظرات و کامنتهای شما عزیزان داشتم و لازم دیدم تا به چند گلایه جدی از وضعیت اینترنت که توسط شما دوستان خوب مطرح شده بود،رسیدگی کنم. به همین دلیل عصر روز گذشته جلسه ای فوری با متولیان این موضوعات داشتم که نتایج را برای استحضار دوستان عزیز و کاربران و ملت شریف اعلام می کنم:

1- در خصوص قطع ارتباطات بین الملل و ایجاد برخی اختلالات که کاملا ناخواسته و خارج از حوزه نظارت کشور بوده است، باید بگویم که با وجود آنکه تدابیر لازم در این خصوص از قبل دیده شده بود، اما متاسفانه همزمانی قطع ارتباط در سه مسیر پر ترافیک به صورت همزمان، شرایط بدی رقم زده شد. چرا که ارتباطات بین الملل کشور از طریق درگاه های متعدد در نقاط مختلف مرزی برقرار می شود تا هنگام بروز برخی حوادث و اختلال در یک مسیر، جریان ارتباط از مسیرها و درگاه های دیگر تامین و پشتیبانی شود.

اما همزمانی سه مسیر کمی کار را سخت تر کرده بود که با تلاش همکاران در روزهای گذشته یکی از مسیرهای دریایی به طور کامل تعمیر و به مدار بازگشته و باعث بهبود جدی کیفیت سرویس در کشور شده است. همچنین با اپراتورهای مسوول در ترکیه نیز مذاکره جدی شده است تا حفاظت از مسیر فیبر نوری از حملات تروریستی نیز در دستور کار قرار دهند و ممارست خوبی نیز در این میان از طرف ترکیه ملاحظه می شود.

2- در خصوص اختلال UDP متاسفانه عده ای سودجو به بهانه فروش UPN و یا قاچاق ترافیک بین الملل از الگوریتم های پیچیده ای برای ایجاد تونل استفاده می کنند و برای مقابله با این رفتار نامناسب طبیعتا انسدادهایی صورت می گیرد که برخی اوقات موجب تداخلاتی روی سایر سرویس ها می گردد. همکاران بنده اعلام کردند که جلساتی را با طرفداران بازی های رایانه ای که از طریق همین صفحه اعتراضاتی را اعلام کرده بودند برگزار و اعتقاد داشتند که این اختلالات ناخواسته به حداقل رسیده است.

در این خصوص مقرر شد از این پس اگر مجددا دوستان عزیز اختلالی را مشاهده کردند آن را به همراه مستندات لازم از آن اختلال از طریق همین صفحه به بنده گزارش دهند تا جلساتی برگزار و به سرعت اختلال مربوطه حل و فصل و برطرف گردد.

ضمن اینکه اطلاعات سودجویانی که باعث چنین سواستفاده هایی هستند نیز در اختیار پلیس فتا قرار گیرد تا ضمن برخورد قانونی، از ایجاد اختلال در سرویس های روزمره مردم پیشگیری جدی به عمل آید.

3-در خصوص سرویس پرطرفدار تلگرام، مجددا تاکید می گردد:محدودیتی بر روی این سرویس ایجاد نشده است و موضع وزارت ارتباطات طی مصاحبه هایی در روزهای قبل اعلام شده است.

4- درباره اتصال به عراق و اعتراض برخی کاربران با این مضمون که وقتی قادر به تامین اینترنت خود نیستیم چرا به دنبال اتصال به عراق هستیم به اطلاع می رساند به لحاظ فنی اتصال به کشورهای همسایه در مفهوم شبکه ای نه تنهاباعث ایجاد محدودیتی برای کشور نخواهد شد بلکه باعث افزایش کیفیت تبادلات بین دو کشور نیز می شود. اصولا این انتقاد به لحاظ منطقی دچار اشکالاتی بوده و وارد نیست. وزارت ارتباطات نه تنها به دنبال اتصال به کشور عراق،بلکه اتصال به سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان،افغانستان،امارات،،ترکیه و ... نیز هست.

مجددا از اختلالاتی که ناخواسته و به دلیل شرایط داخلی ترکیه و قطع بخش هایی از فیبر نوری دریایی در طی یک ماه اخیر برای سرویس های اینترنت کاربران پیش آمده است پوزش خواسته و امیدواریم با تدابیر جدید در مقابله این نوع حوادث نیز بیش از این مقاوم باشیم.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا