عملکرد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سال94

عملکرد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سال94

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، برگزاری الکامپ و برنامه‌ریزی های انجام شده برای الکامپ سال آینده، پرداخت وام وجوه اداره‌شده پس از چند سال و تفاهم سازمان نصر با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان در سال 1394 دانست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ناصرعلی سعادت امروز در نشست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) در محل دبیرخانه این سازمان، با اشاره به وام وجوه اداره‌شده به عنوان یکی از فعالیت های سازمان در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال وام صندوق راه افتاده و خوشحالیم کاری که برای چند سال قطع شده بود، دوباره در حال انجام است و تلاش می‌کنیم کاری که شروع شده را بهتر کنیم.

وی با بیان اینکه باید از اعتراضات کلی کناره بگیریم و به جزئیات اشاره کنیم، افزود: پرونده تمامی افرادی که برای وام گرفتن اقدام کردند پیگیری می‌شود، مکانیزم بررسی و کارشناسی وام‌ها با حضور نمایندگان نصر انجام می‌شود و در صورت پرداخت وام، لیست تمامی درخواست‌ها در سایت وزارتخانه موجود است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به شرایط درخواست وام در هر استان اظهار کرد: منابع بودجه در اختیار وزارتخانه است و اگر در استانی تعداد تقاضای وام بالای 20 باشد، وزارتخانه در همان استان تقاضا را بررسی می‌کند و سقف پرداخت وام هم 200 میلیون تومان است، اما اگر تعداد تقاضا به 20 نرسیده باشد، وزارتخانه آنقدر نیرو ندارد که در هر استان کمیته بررسی تشکیل دهد.

سعادت در ادامه خاطرنشان کرد: منابع بودجه در اختیار وزارتخانه و مسئولیتش نیز با آن است. جهت و خواسته این است که مردم وام بگیرند و خواسته وزارتخانه و سازمان نصر این است که وام‌ها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه روسای سازمان نصر همیشه از کارآفرینان بودند و کار اقتصادی کردند و قرار نیست افراد دولتی و اعضای وزارتخانه عضو سازمان نصر باشند، افزود: حق شرکت‌های خصوصی است که وام بگیرند. در حال حاضر مشکل این نیست که کسی وام گرفته، مشکل افرادی هستند که وام می‌خواهند و نگرفتند.

رئیس سازمان نصر با بیان اینکه در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و وام وجوه اداره‌شده مشکل سقف وجود ندارد، گفت: مشکل کم بودن تعداد تفاضاست. افرادی که از بانک وام می‌گیرند نیازی به توضیح ندارند، بلکه ضمانت‌نامه و نهایتا فاکتور فروش می‌دهند، اما برای تقاضای وام از صندوق‌ها و وجوه اداره‌شده، باید طرح و برنامه‌های لازم ارائه شود.

سعادت در ادامه به اشاره به مشکل بخش خصوصی در عدم ارائه درخواست وام اظهار کرد: مشکل بخش خصوصی این است که وقت نداشته برنامه‌ریزی کند و طرح بریزد. بخش خصوصی باید بداند که نیاز به یک طرح تجاری توجیه کننده برای دریافت وام دارد.

وی همچنین به سازماندهی ارتباط با شرکت‌های خارجی اشاره و بیان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای وظیفه دارد با سازمان‌های مشابه در دنیا در کشورهایی که تمایل به ورود به بازار دارند وارد مذاکره شود و فضایی را ایجاد کند که شرکت‌های داخلی بتوانند شرکای مناسبی را انتخاب کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این زمینه ادامه داد: با شرکت‌هایی از کشورهای بلغارستان، کانادا، فرانسه و ایتالیا جلساتی داشتیم. البته تمرکز این شرکت‌ها بیشتر روی نفت، کشاورزی، خودرو، حمل و نقل و فرودگاه است، اما ما با نمایندگان آنها برای برقراری ارتباط در حوزه IT صحبت کردیم.

سعادت با بیان اینکه کشور ابعاد وسیع مسئولیتی دارد اما امکانات درخور ندارد افزود: باید امکانات کافی مالی، فضایی و انسانی کافی و یک ستاد دبیرخانه دائم الکامپ داشته باشیم. به همین منظور فضایی را رهن کردیم که جوابگوی نیازهای الکامپ باشد.

وی با اشاره به مشکلات زمانی برگزاری الکامپ اظهار کرد: از معضلات الکامپ امسال، همزمانی با نمایشگاه پژوهش بود، زیرا هر دوی این نمایشگاه ها، الکامپ و بحث پژوهش و موضوعات دانش بنیان نیاز به فضای زیادی دارند و نمی‌توان هر دو را در یک فضا برگزار کرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه با اقدامات روابط بین‌المللی فضای بیشتری برای برگزاری نمایشگاه الکامپ آینده نیاز است، گفت: در حال تعامل برای جابه‌جایی زمان الکامپ هستیم و باید با راهنمایی کارشناسان نمایشگاه کاری کنیم که الکامپ به جایی منتقل شود که فضای بیشتری داشته باشد.

سعادت همچنین خاطرنشان کرد: با مشخص شدن مکان نمایشگاه الکامپ، در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت مکان دائمی دبیرخانه نیز مشخص شده و دبیرخانه به سرعت شروع به فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این نشست همچنین اصغر رضانژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان نصر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا