کاهش تولید اوپک منوط به کاهش تولید روسیه و آمریکاست

کاهش تولید اوپک منوط به کاهش تولید روسیه و آمریکاست

مدیر موسسه فکتس گلوبال انرژی اعلام کرد که اگر روسیه، آمریکا و عراق تولید نفت خود را کاهش ندهند، کاهش تولید نفت از سوی دیگر کشورهای عضو اوپک نامحتمل است.



به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، فریدون فشارکی، کارشناس مؤسسه مشاوره فکتس گلوبال انرژی اعلام کرد که بعید است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید نفت خود را کاهش دهد مگر این که پیش از آن، شاهد کاهش تولید نفت روسیه، آمریکا و عراق باشد.
وی گفت: همه می دانند که در زمانی مشخص باید تولید خود را کاهش دهند اما آن زمان هنوز فرا نرسیده و بعید است که در آینده نزدیک فرا برسد.
مدیر موسسه فکتس گلوبال انرژی افزود: اعضای اوپک می خواهند شاهد کاهش تولید در مناطق گوناگون جهان باشند.
به گفته فشارکی، اوپکی ها انتظار دارند که تولید نفت آمریکا و روسیه کاهش یابد و عراق هم تا حدی پایبندی خود را به مهار افزایش تولید، نشان دهد.
وی اعلام کرد که برآوردها نشان می دهد که افت قیمت نفت تولیدکنندگان آمریکایی را وادار می کند که در سال جاری میلادی تولید روزانه خود را ٥٠٠ هزار بشکه کاهش دهند.
فشارکی باور دارد که روسها به طور داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش نمی دهند اما ممکن است اجبار اقتصادی و کاهش بازدهی چاهها سبب شود که در پایان سال جاری میلادی تولید نفت روسیه ٢٠٠ هزار تا ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یابد.
این کارشناس اعلام کرد که عراق انگیزه ای اندک برای کاهش تولید دارد و ایرانیها نیز مترصد زمان مناسب برای افزودن ٥٠٠ هزار بشکه در بازارهای جهانی است.
فشارکی گفت: موضع ایران این است که ما دوباره می آییم، اما برای این نمی آییم که بازار را نابود کنیم زیرا هر کس که موجب افت قیمت نفت شود، هم در خارج و هم در داخل کشور خود مذموم است.
وی افزود: در پایان سال ٢٠١٦ میلادی، بعید است که قیمت نفت کمتر از سطح ٥٠ دلار برای هر بشکه باقی بماند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا