طی هفته گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۸۶ هزار قرارداد در بازار آتی سکه

انعقاد ۸۶ هزار قرارداد در بازار آتی سکه

حجم معاملات آتی سكه طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۸۶ هزار و ۳۳۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۹هزار میلیارد و ۳۲۷میلیون ریال رسید .

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر در بین  پنج سررسید فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۵۵ هزار و ۹۹۵ قرارداد به معاملات تحویل شهریور سال آینده اختصاص داشت و ارزش این سررسید نیز به بیش از شش هزار میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال رسید. این در شرایطی است که سررسید تازه وارد آبان ماه سال ۹۵ با حجم ۲۰ هزار و ۳۷۵ قرارداد و به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین قرارداد تحویل تیر سال آینده نیز با ۶ هزار و ۱۶۹ قرارداد به ارزش بیش ۶۵۸ میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت.

از سویی رتبه چهارم معاملات نیز به قرارداد آتی سكه تحویل اردیبهشت سال ۹۵ با یک هزار و ۹۷۳ قرارداد به ارزش ۲۰۴ میلیارد ریال اختصاص یافت.

سکه اسفند ماه سال جاری نیز با یک هزار و ۸۲۶ قرار داد در رده آخر قرار گرفت و ارزش بیش از ۱۸۴ میلیارد ریالی را تجربه کرد.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۸ هزار تومان به فروش رسید که کاهش ۰/۰۶ درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و ۲۶ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۳درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت یک میلیون و ۴۷ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش ۰/۴۶ درصدی نسبت به روز چهار شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سررسید شهریور ماه با افت۱/۰۱ درصدی با قیمت یک میلیون و ۷۲هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سر رسید تازه وارد آبان ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۱۰۲ هزار تومان افت ۰/۵۲ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی قیمت سکه نقدی طی روز پنجشنبه گذشته، بر خلاف بازار آتی با رشد یک هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۹ هزار تومان رسید. افزایش جزئی اونس تا بعدازظهر روز پنج‌شنبه رشد قیمت سکه را به دنبال داشت. بر این اساس در این روز نیم سکه با ۳ هزار تومان رشد به قیمت ۵۲۵ هزار تومان رسید تا میزان افزایش هفتگی آن به ۸/ ۰ درصد برسد. ربع سکه نیز با وجود کاهش هزار تومانی روز پنج‌شنبه و رسیدن به قیمت ۲۸۰هزار تومان، توانست رشد هفتگی ۷/ ۰ درصدی را به ثبت برساند. در این وضعیت، بالا رفتن اونس نسبت به قیمت ساعت ۳بعدازظهر روز پنج‌شنبه موجب شده که انتظارات افزایشی در بازار سکه بیش از پیش بالا رود. هر چند تغییرات قیمتی طلای جهانی در ساعات انتهایی روز جمعه ممکن است، انتظارات معامله‌گران را معکوس کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا