معاون وزیر راه و شهرسازی: تسهیلات مسکن در دولت یازدهم ۱۱ برابر شد

معاون وزیر راه و شهرسازی: تسهیلات مسکن در دولت یازدهم ۱۱ برابر شد

اقتصاد > مسکن - معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، تسهیلات خرید مسکن در دولت یازدهم به 6 برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حامد مظاهریان افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم 250 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شد اما اکنون سقف خرید مسکن برای خانه اولی ها به یک میلیارد و 600 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات یک میلیارد و 600 میلیون ریالی به نفع خانوارها بوده و توان مالی خانه اولی ها را به مراتب بالاتر می برد، گفت: افزایش توان مالی خانه اولی ها برای دسترسی به مسکن مناسب بود و شرایط جدید وام مسکن، ما را به این هدف نزدیک کرده است.

وی گفت: وامی که مصوبه آن به تازگی از سوی شورای پول و اعتبار اعلام شده از نظر ریالی بیشترین میزانی است که تاکنون برای خرید مسکن پرداخت شده و میزان وام حدود 50 درصد مبلغ مورد نیاز برای خرید یک واحد مسکونی متوسط را برای تهران و برای شهرهای کوچک تا 80 درصد پوشش می دهد.

معاون امور مسکن وساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: این وام در تهران به همراه وام جعاله تا یک میلیارد و 700 میلیون ریال می رسد و اگر قیمت متوسط آپارتمان را در تهران در نظر بگیریم، به نسبت وام های قبلی مسکن که در کشور پرداخت می شد این تسهیلات اقتصادی تر است.

وی با بیان اینکه میزان اقساط این وام از 9 میلیون و 700 هزار ریال برای ساکنان شهرهای کوچک آغاز می شود و در تهران به حدود یک میلیارد و 900 میلیون ریال می رسد، افزود: گرچه برخی معتقدند میزان اقساط زیاد است اما با محاسبه دقیق تر و در نظر گرفتن میزان اجاره ماهیانه و مبالغ پرداخت شده به عنوان رهن، مشخص خواهد شد که افراد برای اجاره همان واحد مسکونی ماهیانه باید معادل این میزان هزینه بپردازند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش یزان وام مسکن در سال های اخیر اظهارداشت: مسیر مناسبی از ابتدای دولت یازدهم طی شده به طوری که با توقف روند صعودی قیمت مسکن و ثبات بازار، تسهیلات پرداختی تغییر قابل توجهی را به نفع خانوارها رقم زده است.

مظاهریان گفت: در حالی که میزان وام مسکن در ابتدای این دولت 250 میلیون بود، به تدریج به 350 میلیون ریال رسید و متقاضیان به همراه وام جعاله می توانستند مبلغ 450 میلیون ریال وام دریافت کنند که البته حدود 80 میلیون ریال از این مبلغ برای خرید اوراق صرف می شد.

به گفته وی، افرادی که وام 450 میلیون ریالی دریافت می کردند، حدود 370 میلیون ریال برای خرید خانه به دست می آوردند و بین 750 تا 800 میلیون ریال نیز در ماه اقساط این وام را می پرداختند.

 

 

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا