۴۲ مدرسه برکت در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

۴۲ مدرسه برکت در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان از ساخت ۴۲ مدرسه جدید برکت در این استان خبر داد و گفت: امیدواریم با ساخت این مدارس فاصله این استان با سرانه متوسط کشوری در تأمین فضاهای آموزشی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا راشکی با اشاره به  احداث صدها مدرسه توسط این بنیاد در سراسر کشور خاطرنشان کرد: با عنایت ویژه‌ی مقام معظم رهبری تصمیم بر ساخت یک هزار مدرسه در مناطق محروم توسط بنیاد برکت گرفته شد که به شکل جهادی این برنامه دنبال می‌شود.

راشکی با بیان این‌که این تحول عظیم از سال 88 از استان خوزستان آغاز شد و سیستان و بلوچستان نیز به عنوان دومین استان در برنامه‌ی کاری بنیاد برکت قرار گرفت، گفت: فعالیت‌های بنیاد برکت در راستای ساخت مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار استان قابل تقدیر است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با تأکید بر این‌که با توجه به محرومیت این استان، بنیاد برکت پروژه‌های خوبی را آغاز کرده که امیدواریم در آینده شاهد کاهش این محرومیت باشیم، ادامه داد: این بنیاد برنامه‌ی ساخت 90 مدرسه با 326 کلاس درس را در استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام دارد که از این تعداد، ساخت 48 مدرسه با 202 کلاس درس به اتمام رسیده و 42 مدرسه با 124 کلاس درس در دست ساخت قرار دارد.

راشکی ابراز امیدواری کرد با ساخت این مدارس توسط بنیاد برکت گوشه‌ای از محرومیت‌های فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان برطرف شده تا فاصله‌ی این استان با سرانه‌ی متوسط کشوری در موضوع تأمین فضاهای آموزشی روز به روز کم‌تر شود و شاهد حضور کودکان بازمانده از تحصیل بیش‌تری در کلاس‌های درس باشیم.

شمار مدارس به بهره‌برداری رسیده‌ی بنیاد برکت در کل کشور تاکنون به 585 باب شامل 2805 کلاس درس رسیده است. در همین حال 215 باب مدرسه‌ی دیگر نیز در دست ساخت و تکمیل است.

تعداد دانش‌آموزانی که تاکنون از خدمات برکت برخوردار شده‌اند به حدود 60 هزار نفر رسیده است که گام مؤثری برای بهبود شرایط آموزشی در مناطق محروم کشور تلقی می‌شود.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا