مشاور امور بانوان وزیر کار اعلام کرد

افزایش گرایش زنان به عرصه‌های دانش و کارآفرینی

افزایش گرایش زنان به عرصه‌های دانش و کارآفرینی

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان با بیان اینکه 18 درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته را زنان تشکیل داده‌اند، گفت: امروز گرایش زنان به عرصه‌های دانش، فناوری و کارآفرینی بیشتر شده است.

وحیده نگین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با ارائه آمار جدید بیمه شدگان زن سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در طول 5 سال اخیر نرخ رشد بیمه شدگان زن 15.5 درصد بوده که این نرخ در مورد بیمه شدگان مرد 4.4 درصد بوده است.

وی افزود: تا پایان سال گذشته حدود 2.5 میلیون نفر بیمه شده زن تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند و 18 درصد از بیمه شدگان را زنان به خود اختصاص داده‌اند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کار همچنین 28.5 درصد از بیمه شدگان جدید الورود سازمان تامین اجتماعی در سال 1393 را زنان ذکر کرد.

به گفته وی این سهم در طول سالهای 1391 و 1392 به ترتیب 23.5 و 26.4 درصد بوده که از روند رو به رشد اشتغال رسمی زنان حکایت دارد.

نگین با اشاره به حضور زنان در صحنه‌های مختلف اقتصادی،‌سیاسی و اجتماعی همدوش مردان، خاطرنشان کرد: این حضور هیچگاه به مشارکتی جدی در صحنه‌های اقتصادی تبدیل نشده بود و زنان همواره به ساده‌ترین کارها در پایین‌ترین رده‌ها اشتغال داشتند اما در سالهای گذشته با تغییرات اجتماعی که در کشور رخ داده است گرایش زنان به عرصه‌های دانش و فناوری و کارآفرینی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا