توسط انتشارات بورس؛

جلد دوم مدیریت مالی منتشر شد

جلد دوم مدیریت مالی منتشر شد

مدیریت مالی در کنار پرداختن به مباحث مالی و دانش مالی، خوانندگان را با مفاهیم بازارهای مالی، اوراق بهادار، ریسک و محاسبه ریسک، هزینه‌های تامین مالی، ساختار سرمایه و روش‌های تعیین آن، سیاست سود سهام، بدهی بلندمدت و سهام ممتاز و سرمایه در گردش آشنا می‌سازد.

 

سال‌هاست که دانش مالی در کشورهای پیشرفته صنعتی، هم‌گام با توسعه صنعت و اقتصاد، در حال گسترش است. امروزه توسعه بازارهای مالی، بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند توسعه اقتصادی و صنعتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، جلد دوم مدیریت مالی به قلم ابوالفضل شهرآبادی، با هدف آشنایی علاقه‌مندان با کتب مالی جدید و در راستای تکمیل جلد نخست، به نگارش در آمده است.

مدیریت مالی مشتمل بر هشت فصل است:

فصل نخست، "آشنایی با بازارهای مالی"، در برگیرنده مباحثی همچون دارایی های مالی، شناخت انواع بازارها و انواع بازارهای مالی، وظایف مهم بازارهای مالی، طبقه‌بندی بازارهای مالی است.

فصل دوم، "روش‌های ارزشیابی اوراق بهادار"، به انواع اوراق بهادار از نظر درآمد، ارزشیابی اوراق بهادار با درآمد ثابت، روش‌های ارزشیابی سهام می‌پردازد.

فصل سوم، "ریسک و بازده"، مشتمل بر تعریف و انواع ریسک، بازده سرمایه‌گذاری، محاسیه ریسک، پرتفوی سهام است.

فصل چهارم، "هزینه‌های تامین مالی"، تعیین هدف‌های مالی، منابع تامین مالی و هزینه‌ تامین مالی را به خوانندگان می‌آموزد.

فصل پنجم، "ساختار سرمایه و روش‌های تعیین آن"، شامل روش‌های تعیین ساختار سرمایه، محاسبه ریسک و بازده، معامله‌های EBIT-EPS، تجزیه و تحلیل ریسک و بازده، درجه‌بندی روش‌های تامین مالی می‌شود.

فصل ششم، "سیاست سود سهام"، به جایگاه سیاست سود در مدیریت مالی، عوامل موثر بر تقسیم سود، نظریه‌های تقسیم سود می‌پردازد.

فصل هفتم، "بدهی بلندمدت و سهام ممتاز"، دربرگیرنده اوراق قرضه، اوراق قرضه پرمخاطره، قرارداد اوراق قرضه است.

فصل پایانی، "سرمایه در گردش"، مشتمل بر سیاست در گردش، منابع و مصارف سرمایه در گردش، تامین مالی از محل حساب‌های دریافتی، تجزیه و نحلیل نسبت‌های سرمایه در گردش است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت اینترنتی بورس پاب، یا با مراجعه به فروشگاه این انتشارات به آدرس میدان ونک، ابتدای ملاصدرا شماره 25 و یا با شماره تلفن 88648192، مدیریت مالی را تهیه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا