در پی تقویت ارزش یورو؛ طلا جان گرفت

در پی تقویت ارزش یورو؛ طلا جان گرفت

بهای هر اونس طلا روز گذشته، در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش ارزش یورو در برابر دلار با افزایش نسبی روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسیده است.

 

به نقل از رویترز، پس از آنکه بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود اعلام کرده است که برنامه کاهش نرخ بهره را انجام داده و ظاهرا دیگر تصمیمی برای کاهش بیشتر نرخ بهره بانکی نخواهد داشت، ارزش یورو در برابر ارزهای معتبر بین المللی به خصوص دلار با افزایش روبرو شده است.
بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنج شنبه هر گونه کاهش بیشتر نرخ بهره و گسترش برنامه خرید دارایی ها را رد کرده است. ارزش یورو به بالاترین سطح خود در ۳ هفته اخیر رسیده است. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز تاکید کرد: در شرایط کنونی هیچ برنامه ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره وجود ندارد.
قیمت جهانی طلا که در ابتدای مبادلات امروز جمعه به ۱۲۸۲ دلار یعنی بالاترین سطح از ۳ فوریه رسیده بود، سپس به ۱۲۷۷ دلار بازگشت، اما این در شرایطی است که بهای اونس نسبت به روز گذشته ۰.۵ درصد رشد داشته است.
قیمت این فلز زرد روز گذشته نیز با رشد ۱.۵ درصدی روبرو شده بود که این بیشترین افزایش قیمت طلا در یک هفته اخیر به شمار می رود. قیمت طلا در حال افزایش برای دومین هفته متوالی است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.
ریک اسپونر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کرد: سطح مقاومتی بعدی برای طلا ۱۳۰۸ دلار خواهد بود که ژانویه سال گذشته به این سطح رسیده است.
وی در ادامه افزود: اگر این روند ادامه یابد و این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا به زودی به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.
کاهش ارزش دلار تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از یک سو و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته و به نظر می رسد این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
هلن لائو تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری آرگونت سکوریتی نیز تاکید کرد: طلا همچنان کالای برتر و ترجیح داده شده ما به شمار می رود آن هم در شرایطی که اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان همچنان ادامه دارد.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته به بیش از ۲۵.۶۸ میلیون اونس رسیده است که این بالاترین رکورد از اوت ۲۰۱۴ میلادی است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا