ایران با گذر زمان سهم خود را در بازار نفت احیا می کند

ایران با گذر زمان سهم خود را در بازار نفت احیا می کند

معاون وزیر امور خارجه گفت: در پاسخ به برخی افراد که می گویند صادرات نفت ایران روزانه دو میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه بود و چرا به آن سقف نرسیده ایم، باید گفت که زمان این موضوع را نیز حل می کند.

 

سیدعباس عراقچی عصر جمعه، در خلال سخنان خود در نشست فرمانداران و بخشداران آذربایجان شرقی در تبریز، رفع مشکلات فروش نفت را از جمله دستاوردهای ملموس برجام برشمرد و گفت: آمریکا این تحریم را برداشت و این در حالی است که در توافق موقت ژنو تحریم نفت متوقف مانده بود تا در توافق برجام تمام تحریمهای نفتی برداشته شود.
عراقچی افزود: در پاسخ به برخی افراد که می گویند فروش نفت ایران د. میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز بود و چرا به آن سقف نرسیده ایم، باید گفت که زمان این موضوع را نیز حل می کند زیرا برخی مشتریان پیشین نفت ایران فروشندگان جدیدی را یافته اند، اما ما توانسته ایم سقف فروش کنونی نفت را به یک میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه برسانیم که این رقم در یک سال آینده به دو میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.
وی موضوع سوئیفت را از دیگر انتقادهایی دانست که برخی ها به برجام وارد می کنند و افزود: این امتیاز که در اثر تحریم از ایران سلب شده بود، بیست و ششم دیماه امسال دوباره برقرار شده است، اما برای برگشت به وضع نخست باید ساختار فنی و تکنیکی آن نیز کامل شود.
عراقچی ادامه داد: تحریمهای ضدایرانی به بهانه واهی تروریسم و حقوق بشر با عنوان تحریمهای غیرهسته ای هنوز وجود دارد، اما تحریم هایی مانند بیمه نفتکشها با پیگیریهای فراوان در حال رفع است.
وی اضافه کرد: عده ای نیز نگران بودند که پول نفت صادراتی به کشور بازنگردد که این گونه نشد و پول نفت مان به حساب برگشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا