معاون وزیر نیرو تاکید کرد

ضرورت تعامل دولت با بهره‌برداران برای رفع بحران آب

ضرورت تعامل دولت با بهره‌برداران برای رفع بحران آب

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا باید میزان استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی را به حد اعتدال برسانیم و برای حل بحران آب مسئولان آب با بهره‌برداران به مذاکره بنشینند.

به گزارش ایسنا در منطقه خلیج فارس، مهندس رحیم میدانی در نشست مشترک مسئولان آب هرمزگان با نمایندگان کشاورزان و بهره‌برداران، با اشاره به افزایش میزان برداشت‌های بی‌رویه از دشت‌ها نسبت به ظرفیت آن‌ها، تأکید کرد: باید میزان استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی را به حد اعتدال برسانیم و برای حل بحران آب مسئولان آب با بهره‌برداران به مذاکره بنشینند.

وی گفت: چالش کم‌آبی هم مشکل دولت است و هم مشکل بهره‌برداران و کشاورزان و هیچ بخشی نمی‌تواند خود را از حل این مشکل کنار بکشد.

میدانی تأکید کرد: برای رفع این چالش تعامل و مشارکت دولت با بهره‌برداران و کشاورزان یک ضرورت است.

معاون وزیر نیرو در ادامه با اشاره به مشکل کشاورزان مینابی و اعتراض آنان نسبت به تامین آب شرب شهر بندرعباس از سد استقلال میناب، اظهار کرد: سدسازی دلیل از بین رفتن و فرونشست دشت‌ها نیست چراکه بسیاری از دشت‌ها در دیگر نقاط کشور علی‌رغم عدم سدسازی در حال فرونشست هستند.

وی اضافه کرد: نمی‌شود شهر بندرعباس را به لحاظ تامین آب شرب در تنگنا قرارداد و قطعاً حقوق تضییع‌شده کشاورزان را نیز باید جبران کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا