دیدگاه نوبخت درباره رخدادهای مهم سال 94

دیدگاه نوبخت درباره رخدادهای مهم سال 94

برداشتن زنجیر تحریم های ظالمانه و شرکت گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه جزو رخدادهای مهم سال 1394 بود که از سوی نوبخت مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در گیلان، محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان، سال ۱۳94 را سالی سخت از لحاظ مالی برای دولت خواند و اظهار کرد: این سال با دو رخداد امیدبخش، اثربخش و شادی آفرین همراه بود.

وی اولین رخداد را برداشتن زنجیر تحریم های ظالمانه از پاهای ملت ایران عنوان کرد و آن را گشایشی در توسعه ارتباطات و صنایع کشور خواند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه امروز کشور قدرت انتخاب در میان طرف های تجاری اش را دارد عنوان کرد که دیگر مانند زمان تحریم نیست که یک کشور به بهانه تحریم هر قیمتی روی کالایش بگذارد و ما نیز مجبور باشیم آن را بخریم.

نوبخت رخداد امیدبخش و شادی آور دیگر را شرکت گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند دانست و شرکت مردم در انتخابات را نشان دهنده تأیید حرکت اعتدال گرایانه دولت خواند و آن را نشان دهنده یک پیوستار عمیق فرهنگی، عمومی و احساسی میان مردم در جامعه دانست.

وی با اشاره به درآمد نفتی کشور در مقایسه با سال ۱۳۹۰، از مطالبات و انتظارات به حق مردم از دولت اشاره کرد و دولت را در برآوردن این انتظارات با کاستی و کمبود منابع مواجه دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در کاهش روند فزاینده تورم و تبدیل رشد منفی شش درصد اقتصادی به رشد مثبت، گفت: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش، بنیان شود، باید روی پژوهش سرمایه گذاری کنیم.

نوبخت در پایان با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای نوسازی تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و سایر تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ها، تصویب این اعتبار را در مجلس باعث به روز شدن تجهیزات و استفاده بیشتر اساتید و دانشجویان دانست.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا