حق انتخاب میان چند خودرو در بازار ایران

حق انتخاب میان چند خودرو در بازار ایران

در این گزارش نیز خودروهای هم‌کلاس و نزدیک به هم را از منظر خریداران بررسی کرده‌ایم. هدف از این مطالب آشنایی حداقلی خریداران با ویژگی‌های ...

در این گزارش نیز خودروهای هم‌کلاس و نزدیک به هم را از منظر خریداران بررسی کرده‌ایم. هدف از این مطالب آشنایی حداقلی خریداران با ویژگی‌های کلی خودروها است. در این صفحه تمامی نظرهای داده شده نسبی است و تنها در مقام مقایسه دو خودرو با یکدیگر معنی می‌دهند و کاربران محترم نیز با نظرات خود میتوانند به محتوای مطلب کمک نمایند .

به این ترتیب از نظر نویسنده هیچ‌یک از خودروها به طور مطلق نه خوب هستند و نه بد. بدیهی است که در این مجال کوتاه امکان بررسی همه‌جانبه خودروها با یکدیگر وجود ندارد و دست آخر این خریدار است که برحسب بودجه و سلیقه خود اقدام به خرید می‌کند.
 



چانگان Cs35 یا برلیانس V5

تب تند خودروهای شاسی بلند زیر 100میلیون تومان بالا‌تر هم می‌رود چرا که در این رنج قیمتی خودروهای زیادی وجود دارند که البته تنها و تنها قد و قواره‌ای بزرگ تر از سواری‌ها دارند در این بازار زیر 100میلیون تومان بیش از هر برند دیگری برندهای چینی جولان می‌دهند. چانگان و برلیانس برندهایی هستند که توسط شرکت سایپا تولید می‌شوند. برندهایی که هر کدام حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما تا کنون نتوانسته‌اند موفق باشند. هر دو خودرو از موتوری 1.6 لیتری بهره می‌برند.


7hpchtbcttgh7k4non8d.jpg


با این تفاوت که V5 از موتوری 109 اسب‌بخاری و CS35 از موتوری 112 اسب‌بخاری برخوردار است. پس تا اینجای کار چانگان بازی را برده است این در حالی است که قیمت چانگان حدود 35میلیون تومان ارزان‌تر از برلیانس است. برلیانس روی پلتفرم بی‌ام‌و X1 ساخته شده و زیباست. از نظر طراحی کمی بهتر از چانگان جلوه می‌کند. همچنین امکانات بیشتری را نیز در خود جای داده است. اما به واقع خودرویی که هم وزن بیشتری دارد و هم موتوری ضعیف‌تر می‌تواند رقیب خودروی ارزان‌تر و البته قوی‌تر باشد یا خیر؟ از این‌رو برخی از افراد امکانات و زیبایی برلیانس را به موتور قوی‌تر چانگان ترجیح می‌دهند. اگر به دنبال زیبایی و امکانات بیشتر هستید و خودرویی که شبیه به بی‌ام‌و X1 است را می‌خواهید برلیانس را انتخاب کنید اما اگر بودجه کمتری دارید و خودرویی چالاک تر می‌خواهید، چانگان بخرید.

 




بسترن B50F یا لیفان 820

باز هم خودروهای چینی هستند که در بازار جولان می‌دهند. این دو خودرو یکی از کمپانی لیفان و دیگری از کمپانی FAW است. هر دو خودرو طرفداران زیادی دارند، لیفان 820 یک تازه وارد است و بسترن مدتی است که در بازار ایران حضور داشته و البته موفق نیز بوده است. بسترن از موتوری ضعیف‌تر نسبت به لیفان 820 برخوردار است. لیفان خودرویی بزرگ‌تر بوده و البته زیباتر از بسترن است اما بسترن در زمینه امکانات چیزی کم نگذاشته است.


44rc41es21477kxl13p.jpg

مصرف سوخت بسترن کمتر از لیفان است اما لیفان انتخاب مناسب تری برای خانواده‌های پر‌جمعیت است چرا که صندوق بار بزرگ‌تری داشته و فضای کابین بیشتری نیز دارد. هر دو خودرو در زمینه خدمات پس از فروش مشکلی ندارند. شتاب‌گیری در لیفان به مراتب بهتر از بسترن است و سرعت بیشتری را می‌توان با آن تجربه کرد. به‌طور کلی اگر به دنبال خودرویی با چهره‌ای زیبا و البته ابعادی بزرگ‌تر هستید می‌توانید لیفان 820 بخرید و اگر طراحی کابین و امکانات برای شما مهم است، بسترن انتخاب خوبی خواهد بود. از نظر خدمات پس از فروش نیز هر دو خودرو گستردگی خوبی در سطح کشور دارند.




هیوندای i20 یا MG 3

بازار خودروهای کوچک شهری نیز داغ است؛ خودروهای کم‌مصرفی که برای تردد در شهر‌ها بسیار مناسب هستند. هیوندای که معرف حضور همه است و تقریبا در همه کلاس‌ها نیز نماینده دارد در این کلاس نیز با i20 به جنگ رقبا آمده است. در سوی دیگر خودرویی از سرزمین اژدها با نام MG3 دارد؛ خودرویی که بر خلاف دیگر برادرانش توانسته موفق باشد.


t1kvm67x9wwi4rgamvqz.jpg
 

هیوندای از موتوری قوی‌تر و شتابی بهتر از ام‌جی برخوردار است همچنین در زمینه امکانات نیز از رقیب چینی خود پیشی گرفته است البته هیوندای از قیمتی به مراتب بالاتر از ام‌جی برخوردار است اما از نظر امکانات و ایمنی در سطحی بالاتر قرار دارد. ام‌جی 3خودرویی زیباست و در این زمینه هیوندای را نمی‌توان برنده دانست اما هیوندای خودرویی با‌کیفیت‌تر از ام‌جی است به‌خصوص اینکه در زمینه خرید و فروش نیز مشتریان بیشتری داشته و خدمات پس از فروش گسترده‌تری دارد. ام‌جی خودرویی کم‌مصرف‌تر از هیوندای است، این در حالی است که وزن هیوندای بیشتر از ام‌جی است. به‌طور کلی اگر خودرویی کم مصرف‌تر می‌خواهید باید به سراغ ام‌جی 3بروید اما اگر شتاب و سرعت برای شما مهم است هیوندایi20 بخرید.
 



بنز C200 یا بی‌ام‌و 320i

رقابت دیرینه بنز و بی‌ام‌و تمامی ندارد؛ دو برندی که از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده و البته طرفداران متعصبی نیز دارند. در اینجا قصد داریم دو خودروی کلاس Cاین دو برند آلمانی را با هم مقایسه کنیم. موتور بی‌ام‌و پر‌حجم‌تر از بنز است اما قدرت‌هایی یکسان دارند. شتاب‌گیری در بی‌ام‌و بهتر از بنز است، شاید به جرات بتوان گفت که بی‌ام‌و این شتاب بهتر را مدیون گیربکس 8سرعته خود است که به بهترین نحو تعویض دنده را انجام می‌دهد.


npa1qzsheg9eqkffsi.jpg

مصرف سوخت بی‌ام‌و کمتر از بنز است اما از نظر فضای داخلی هر دو خودرو زیاد جادار نبوده و بیشتر اسپرت هستند تا خانوادگی بازار دست دوم و صفر کیلومتر هر دو در دستان بنز Cکلاس است و یکه‌تازی می‌کند. امکانات هر دو خودرو در یک سطح است اما بی‌ام‌و کمی پیشرفته‌تر عمل کرده است سواری بنز نرم‌تر از بی‌ام‌و است اما هندلینگ بی‌ام‌و مثال‌زدنی است، به‌طور کلی در این کلاس بین این دو خودرو انتخاب سخت است هر کدام از این برندها طرفداران خاص خود را دارند اما بازار در دستان بنز بوده و خرید و فروش آن ساده‌تر از سری سه است.

 



ولوو C30 یا آلفارومئو جولیتا

هاچ‌بک‌های جذاب بازار ایران متعلق به اروپا هستند خودروهایی که نه تنها از ظاهری جذاب برخوردارند بلکه از کیفیت بالا و موتوری پر‌قدرت نیز بهره می‌برند البته ولوو C30خودرویی کوچک‌تر از جولیتا است اما از نظر قیمتی با یکدیگر برابرند. هر دو خودرو از موتور‌های توربو بهره می‌برند که به‌رغم حجم کم قدرت بالایی دارند. موتور ولوو پر‌حجم‌تر و قوی‌تر از آلفا است. هر دو خودرو زیبا بوده و با کیفیت هستند این در حالی است که جولیتا چهار در بوده و فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، چراکه C30 یک خودروی هاچ بک کوپه به حساب می‌آید. این در حالی است که ولوو در زمینه امکانات چیزی کم نگذاشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.


5szbg93jc1cotsy00gc3.jpg

شتاب‌گیری C30 بهتر از جولیتا است اما جولیتا کم‌مصرف‌تر است. بازار دست دوم هر دو خودرو تعریفی ندارد اما باز هم آلفا موفق‌تر است چراکه از نظر خدمات پس از فروش در وضعیت بهتری به نسبت ولوو قرار دارد. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخاب‌هایی با کیفیت دانست اما این نکته را نباید فراموش کرد که بازار خوبی ندارند و البته خدمات پس از فروش هر دو خودرو نیز ضعیف است اما اگر به دنبال خودرویی اسپرت‌تر با موتوری قوی‌تری هستید ولوو بخرید و اگر هم فضای بیشتر مد نظر شما است جولیتا انتخاب خوبی است.
 


 

لکسوس ES250 یا بنز E250

دو سدان لوکس بازار ایران. خودروهایی که همه چیز را برای راننده و سرنشینان در نظر گرفته‌اند. خودروهایی زیبا با امکاناتی زیاد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ بنز از حجم موتور کمتری نسبت به لکسوس برخوردار است اما از قدرت بالاتری بهره می‌برد. فضای کابین هر دو خودرو لوکس و با کیفیت است اما این لکسوس است که در زمینه امکانات از بنز پیشی می‌گیرد. شتاب‌گیری بنز بهتر از لکسوس بوده و مصرف سوخت پایین‌تری نیز دارد.
 

upozg4w3e0a2lavkv5q5.jpg


کابین لکسوس جادار‌تر از بنز بوده و فضای عقب کابین بیشتر است. در بازار نیز برتری از آن بنز است چراکه در بازار E250 همانند پول نقد بوده و به راحتی خرید و فروش می‌شود، این در حالی است که لکسوس به سختی خرید و فروش می‌شود. خدمات پس از فروش هر دو خودرو در سطح متوسطی قرار دارد. به‌طور کلی اگر به دنبال خودرویی با امکانات زیاد هستید می‌توانید لکسوس ES200 را انتخاب کنید اما اگر قوای حرکتی و بازار خرید و فروش برای شما اهمیت فراوانی دارد بنز بهترین انتخاب برای شما است.

 


 

الانترا یا لنسر

بازهم کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها رو‌به‌روی هم قرار می‌گیرند. از پیش باید گفت که در این رقابت در بازار ایران الانترا توانسته حریفانش را مغلوب کند اما این به معنی این نیست که الانترا خودرویی بی‌نقص است. الانترا و لنسر هر دو از موتوری 8/ 1 لیتری برخوردارند با این تفاوت که لنسر از یک گیربکس CVT و الانترا هم از یک گیربکس تیپ ترونیک بهره می‌برد. هر دو خودرو چهره‌های زیبایی دارند اما این الانترا است که عامه‌پسند‌تر است. طراحی کابین این خودرو نیز زیبا‌تر و مدرن‌تر از لنسر است، این در حالی است که کیفیت سواری لنسر به مراتب بالاتر از الانترا است. امکانات بالای الانترا سبب شده این خودرو د‌ر میان رقبا به بهترین گزینه تبدیل شود.


s7rkrlpkw28f26z3ruje.jpg

هر دو خودرو کم استهلاکند اما لنسر در این زمینه سر‌آمد است. خدمات پس از فروش الانترا گسترده‌تر از لنسر است اما سواری لنسر بسیار جذاب‌تر است به خصوص اینکه پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان این خودرو به شما این قابلیت را می‌دهد که رانندگی اسپرت را تجربه کنید، همچنین هندلینگ بالای این ژاپنی نیز به شما این امکان را می‌دهد که از پس پیچ‌های تند به‌راحتی بر‌آیید. موتور الانترا 10 اسب‌بخار قدرت بیشتر از لنسر تولید می‌کند اما اشتها برای بنزین در لنسر به مراتب کمتر از الانترا است. به‌طور کلی اگر به دنبال خودرویی با کیفیت سواری بالا هستید لنسر بخرید اما اگر خودرویی با امکانات زیاد مد نظر شما است الانترا انتخاب خوبی خواهد بود.
 



شما کدام‌یک از این خودروهای یاد شده را بیشتر می‌پسندید؟ ترجیح می‌دهید کدام‌یک از آنها در آن محدوده قیمتی انتخاب شود؟

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا