بزرگترین کشتی تفریحی جهان به آب انداخته شد / تصاویر

بزرگترین کشتی تفریحی جهان به آب انداخته شد / تصاویر

بزرگترین کشتی تفریحی جهان که درصنایع کشتی سازی فرانسه ساخته شده، برای اولین آزمایش‌های فنی در بندر«سن ناظر» محل ساخت آن ...

بزرگترین کشتی تفریحی جهان که درصنایع کشتی سازی فرانسه ساخته شده، برای اولین آزمایش‌های فنی در بندر«سن ناظر» محل ساخت آن به آب انداخته شد.

به گزارش ایران جیب به نقل از فرانس 24، این کشتی که «هارمونی دریا‌ها» نام گرفته با 362 مترطول و شانزده طبقه با آغاز بهره برداری تجاری خواهد توانست 8000 مسافر وخدمه را هفته‌ها و یا ماه‌ها برآبهای اقیانوس‌های جهان به دوردست‌ترین سواحل تفریحی جهان ببرد. این کشتی که به شرکت آمریکایی «رویال کارائیب» تعلق دارد قرار است پس از آزمایش‌های مهندسی فنی و دریایی دردوازدهم ماه مه آینده، 2016 به کارفرمایان آمریکایی تحویل داده شود.

مشخصات این غول اقیانوس‌ها به قرار زیر است:

ظرفیت مسافر 5 هزار و 479 نفر
کابین‌های کشتی 2 هزار و 747 اطاق
خدمه کشتی 2 هزار و 398 نفر
وزن کشتی 227 هزار و 700 تن

این کشتی فرانسوی حتی دارای زمین های بسکتبال و زمین کوچکی برای بازی گلف است.در عقب کشتی یک سرسره آبی ساخته اند که از هر ده عرشه آن عبور می کند. طولانی ترین سرسره آبی در چنین کشتی هایی است. این کشتی به قیمت یک میلیارد یورو در ماه مه به سفارش دهنده آن تحویل داده می شود. در حال حاضر آخرین آزمایش کشتی تفریحی فرانسوی جریان دارد. قیمت ساخت کشتی دربندرفرانسوی «سن ناظر» نهصد میلیون یوروی اروپا اعلام شده است. این کشتی روز دوازدهم ماه مه 2016 مورد بهره‌برداری تجاری قرار خواهد گرفت. ازهم اکنون صد‌ها کابین کشتی برای اولین سفر فروخته شده است.



بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا