نایب رئیس مجلس:

کلید واژه بهره گیری از قرآن آراستگی به تقواست

کلید واژه بهره گیری از قرآن آراستگی به تقواست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:کلید واژه استفاده از قران آراستگی به خصصیه تقواست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور بیان کرد: آراستگی به تقوا کلیدواژه بهره گرفتن از قرآن کریم است. یکی از ویژگی های متقین رابطه اختصاصی با عالم غیب و ذات اقدس حق است و کسانی که پیروی این عزیزان هستند باید در این راه قدم بردارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انسان سمیع سخنان را به خوبی گوش می کند. استماع با تعقل و تفکر پیوند خورده است. به دلیل این که پیوند با خرد و اندیشه دارد راه را برای پیروی احسن هموار می کند. انسان سمیع آفریده شده است تا خوب استماع کند.

وی افزود: هدایت حق با ابزارهای گوناگونی تحقق یافته است. یکی از این ابزارها سمیع و بصیر بودن آدمی است که فهم حق را راحت تر می کند. انسان شاکر  کسی است که از نعمت های الهی بهره می برد و هدایت می شود. استفاده شایسته از نعم الهی نیز او را به سعادت می رساند و کفران نعمت آدم را از شان انسانی ساقط می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود پیامبر اعظم تجسم عینی قرآن است. حضور امیرالمومنین (ع) تجلی وحی برای آن هایی است که می خواهند در راه راست قدم بردارند. آدمی برای هدایت خود باید مشعل های پر فروغ را بشناسد و در این راه نورانی گام بردارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب با قاریان و حافظان قرآن کریم ادامه داد: کلید واژه استفاده از قران آراستگی به خصصیه تقواست . خداوند برای متقین ویژگی های سه گانه ای را ذکر می کند. یکی از آن ها رابطه اختصاصی با عالم غیب و ذات اقدس حق است. ائمه معصوم پیشوایان این نوع رابطه هستند. کسانی که پیروی این عزیزان هستند باید در این راه قدم بردارند.

وی عنوان کرد: معنای ایمان به غیب و ایمان به آخرت در امیرالمومنین(ع) بارز است. عشق و اشتیاق به آخرت در ائمه معصوم موج می زند. نماز تجلی معنای ایمان در جامعه است. اگر انسان به عالم غیب ایمان یافت، در جایگاه عبد و بندگی قرار می گیرد و ما باید هر چقدر می توانیم باید با نماز و قرآن انس بگیریم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: اصلاح انسان به اصلاح رابطه با خداوند برمی گردد و اصلاح رابطه با خدا به اصلاح نماز مربوط است. اصلاح نماز با خشوع در نماز ممکن است و دستیابی به خشوع امری زمان بر است.

وی در ادامه به تفسیر سوره انسان پرداخته و خاطرنشان کرد: امیدوارم در مدرسه قران، وحی، رسالت، امامت قدم برداریم و در سایه انوار پرفروغ قرآن کریم به مقامی که خداوند برای آدمی اراده فرموده است، نایل شویم.

*زمینه انس و الفت با قرآن باید فراهم شود

همچنین در ادامه برنامه محدمهدی حیدریان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: اگر حاملان قرآن اهل شب زنده داری شمرده شدند، بی شک قرائت قرآن کریم همراه با فهم متجلی در این انس تاثیرگذار بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، افزود:ما در وزارت کار تلاش می کنیم زمینه انس و الفت با قرآن کریم را برای کسانی که کسب رزق و روزی حلال را به عنوان جهاد برگزیده اند در برنامه های قرآنی خود قرار دهبم. امیدوارم شما دعوت کنندگان سایر همکاران خود برای پیوستن به قرآن باشید و زکات این علم خود را بدین وسیله ادا کنید.

 به گزارش تسنیم، مراسم بزرگداشت مرحوم شهید محسن حاجی حسنی کارگر قاری ممتاز و بین المللی کشور که جان خود را در فاجعه منا از دست داد در دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» برگزار شد و از پدر این شهید  توسط حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا