ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺗﻬﺮﺍﻥ در گفت‌وگو با تسنیم:

تاریخ مصرف مرغ‌های منجمد نوروزی مورد تایید است

تاریخ مصرف مرغ‌های منجمد نوروزی مورد تایید است

ﻣﺪﯾﺮکل ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽﺍﺳﺘﺎﻥ ﺗﻬﺮﺍﻥ گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تاریخ مصرف مرغ‌های منجمد شرکت پشتیبانی امور دام که در روز‌های اخیر در بازار توزیع شده مورد تایید و قابل مصرف است.

اﺻﻐﺮ ﺑﺮﺍﺋﯽﻧﮋﺍﺩ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص تاریخ مصرف مرغ‌های منجمد شرکت پشتیبانی اموردام که اخیرا به منظور تنظیم بازار شب عید توزیع شده است، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده این مرغ ها،  تاریخ مصرف لازم برای عرضه در بازار مصرف را دارند.

وی افزود: در صورتی که تاریخ این مرغ ها نیز بگذرد کیفیت‌ آنها مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت داشتن شرایط لازم به بازار مصرف عرضه شود.

ﻣﺪﯾﺮکل ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽﺍﺳﺘﺎﻥ ﺗﻬﺮﺍﻥ ادامه داد: تاریخ انقضای فرآورده‌های دامی ایران  نصف سایر کشورها است به طوری که ما برای مرغ و گوشت (منجمد) یک سال تاریخ مصرف می زنیم درحالی که در اروپا و آمریکا این تاریخ 2 سال است.

وی تصریح کرد: البته باید اذعان داشت که سیستم نگهداری آنها  از ما بهتراست و در این شرایط کیفیت گوشت تا 2 سال تغییری نمی‌کند اما در کشور ما نیز الزما مرغ منجمد بعد از یک سال غیرقابل مصرف نخواهد بود.

ﻣﺪﯾﺮکل ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽﺍﺳﺘﺎﻥ ﺗﻬﺮﺍﻥ ادامه داد: فرآورده‌های پروتئینی بعد از گذشت یک سال دوباره آزمایش می‌شوند تا در صورت برخورداری از کیفیت لازم اجازه ورود به بازار مصرف داده بگیرند. قانون نیز این اجازه را به ما داده و امکان افزایش 25 درصد عمرماندگاری وجود دارد.

ﺑﺮﺍﺋﯽﻧﮋﺍﺩ همچنین درباره عرضه مرغ  قطعه‌بندی شده گفت: عرضه مرغ قطعه بندی شده نیز در استان در حال انجام است و این محصولات با بسته بندی بشقابی در حجم خانگی و بسته بندی بزرگ در پلاستیک برای مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

وی یاد آورشد: در مصارف عمده سینه و ران در بسته‌های  10 و 20 کیلوگرمی با نظارت دامپزشکی به بازار مصرف عرضه می شود.

گفتنی است که مرغ های منجمدی که در روزهای گذشته در بازار عرضه شده مربوط به  ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام  بوده  و هر کیلوگرم آن  5 هزار و 100 تومان  قیمت دارد. بنا بر اعلام معاون این شرکت عرضه مرغ‌های منجمد تنظیم بازار شب عید تا پایان اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا