نوبخت: دولت با برداشتن زنجیر تحریم از پای اقتصاد ملی، خدمت بزرگی کرد

نوبخت: دولت با برداشتن زنجیر تحریم از پای اقتصاد ملی، خدمت بزرگی کرد

رشت - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: برداشتن زنجیر ظالمانه تحریم از پای اقتصادی ملی، خدمت بزرگی بود که دولت انجام داد.

محمدباقر نوبخت روز جمعه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان افزود: دولت تدبیر و امید همین که توانست تحریم های ناجوانمردانه و سخت را از پای ملت ایران بردارد، خدمت بزرگی کرده است.
وی اظهار داشت: رفع تحریم ها یکی از دو رویداد امیدبخش، اثربخش و شادی آفرین در کشور است که دولتمردان برای آن زحمات زیادی کشیدند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به سختی های مالی سال 94 بیان کرد: در سال 1390، درآمدهای نفتی کشور بالغ بر 119 میلیارد دلار بود، اما امروز کمتر از 20 میلیارد دلار است.
وی تصریح کرد: اما دو رخداد شیرین سال 94 در کشور، همه سختی ها را قابل تحمل کرد.

* مردم در انتخابات هفتم اسفند، نشان دادند که خواهان اصلاحات در کشور هستند
نوبخت در ادامه سخنان خود، انتخابات هفتم اسفند را دیگر رخداد امیدبخش سال 94 در کشور عنوان و اضافه کرد: مردم در این روز نشان دادند که خواهان تحول، تغییر و اصلاحات در کشور هر چند با گام های حساب شده، هستند.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم از سراسر کشور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: با حسن اعتمادی که مردم در انتخابات هفتم اسفند نشان دادند، باز هم خدمتگزاران ملت، از آن برای سرافرازی کشور استفاده می کنند.

* روند فزاینده نرخ تورم تقلیل یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این که روند فزاینده نرخ تورم در کشور تقلیل یافته، گفت: هر چند که ممکن است آحاد جامعه، این مهم را در زندگی خود احساس نکنند، زیرا آنها به دنبال ارزانی هستند.
وی اظهار داشت: همین که به جای افزایش 40 درصدی قیمت ها، آن را به 10 تا 12 درصد افزایش رساندیم، از نظر ما اقدام مناسبی بود.
نوبخت ارزان کردن هزینه درمان را از دیگر اقدامات دولت عنوان و خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران روستایی سه تا چهار درصد و در شهرها شش تا هفت درصد هزینه ها را پرداخت می کنند و بقیه را دولت می دهد.

* بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال در بودجه 95 برای تحقیقات در نظر گرفته شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در بودجه سال 95 ، بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال برای امر تحقیقات در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: اگر قرار است که اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش باشد، باید به تحقیقات و پژوهش های بنیادی توجه شود و در این بخش سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان این که فعالیت های فرهنگی برای دولت مهم است، خاطرنشان کرد: افزون بر اعتباراتی که در نظر گرفته می شود، در یک اقدامی برای اولین بار در طول تاریخ کشور، یک درصد تولید ناخالص داخلی برای تحقیقات و پژوهش اختصاص داده خواهد شد.

* پرداخت 34 هزار میلیارد ریال یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از پرداخت 34 هزار میلیارد ریال یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوارها خبر داد و گفت: این مبلغ شب گذشته یک هفته زودتر، واریز شده است.
نوبخت اظهار کرد: مبلغ 455 هزار ریال یارانه نقدی برای هر نفر در ماه، برای برخی از خانواده ها عدد تعیین کننده ای است.
وی یادآور شد: مبلغ 130 هزار میلیارد ریال نیز برای حقوق اسفندماه پرداخت کرده ایم.

*حق هیچ دانشگاهی را به دانشگاه گیلان نخواهم آورد
نوبخت در ادامه سخنان خود گفت: حق هیچ دانشگاهی را به دانشگاه گیلان نخواهم آورد، چراکه دانشگاه گیلان، حقی دارد.
وی افزود: دانشگاه گیلان، بستر مردان بزرگی است که در اینجا تربیت و وارد جامعه می شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: کمترین وظیفه ما، احقاق حقوق دانشگاه گیلان است.
وی به اقدامات خوب انجام شده در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: هفته آینده یک بخش از تونل آزاد راه رشت قزوین پذیرای عبور خواهد بود.
ساختمان جدید دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان در زمینی به مساحت 10 هزار و 500 مترمربع با مبلغ 95 میلیارد ریال در چهار طبقه به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی ساخت پژوهشکده حوضه آبی خزر دانشگاه گیلان امروز (جمعه) آغاز شد.
دانشگاه گیلان دارای 9 دانشکده و یک پردیس دانشگاهی است.
بر اساس آخرین اطلاعات، دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور با 500 عضو هیات علمی و 18 هزار دانشجو در بیش از یکصد و 90رشته فعال است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا